Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettbur-och-skötsel
Läst 1304 ggr
ra-17
1

Toaletten

Hur ofta städar ni era kanintoaletter? Och hur många kaniner använder samma? Vad har ni för material i toan? När ni städar, tömmer ni allt eller bara det som är använt om man säger så? Vad har ni för några "redskap"/ saker när ni tömmer toan? Var gör ni av det ni tömmer från toan? Intressant att veta, svara gärna!:-)

taylor__lambert
0

har bara en kanin, dvv hona på nu 7 år. Hon har en kisslåda med toa-lätt blandast med carefresh och kutterspån, byter den var 3:e dag ungefär. Allt töms och vi använder oss av en sopskyffel sen sköljs kisslådan ur m varmvatten och fylls på nytt.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

ra-17
0

#1 Tack för svar! Kännee hon igen lukten trots att ni sköljer ur den? Eller vet hon bara ändå att "här ska jag kissa"?

Misscat
0

Jag använder Toa-Lätt. Byter varannan dag. Använder då en kattspade. Tar bort allt som sitter fast. Men sköljer inte ur om det inte behövs.

Svartsynt
0

Jag har två kaniner som bor i varsin bur och därför har de förstås varsin toalett också. I toaletterna har jag tidningspapper i botten och Toa-lätt ovanpå. Jag städar kaninburarna var tredje dag - då plockar jag bort eventuellt kiss eller bajs som hamnat utanför toalådorna och sedan tömmer jag hela toalådorna i en påse. Brukar inte behöva skölja/torka ur lådorna innan jag fyller på nytt för tidningspapperet i botten suger upp jättebra så det brukar inte fastna någonting i lådorna. 🙂

taylor__lambert
0

#2 hon vet på vad för material hon får kissa på, hon är ytterst renligt av sig och tycker inte om när det blir lite smutsigt, hon kan om det är för smutsigt i kisslådan söka upp påsen med toa-lätt och kissa där. Kan också nämna att hon har hela köket för sig själv, enda gången hon är i buren är om hon ska på toa eller äta annars är hon alltid ute och skuttar ^_^

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Kaninernaa
0

Jag har tre kaniner som delar på 2 (en i natt buren o en i stora buren där dem kan hå ut på dagarna. Och en kanin som har en själv. Jag har toa lätt i den och sen spretar dem i hö och spån. Rengör när jag känner att det behövs självklart oftare i den med flera. Använder kattspade eller bara handen om jag inte orkar hämta.

Lisabella
0

Jag har en vuxen kaninhona som är rumsren. Buren är fylld med kattsand (olika märken - man alltid dammfritt) och hon gör sitt där, buren är alltid öppen eftersom hon går lös.

Vi gör rent minst en gång om dagen, oftast 2 eller 3. Det tar typ 2 minuter.