Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikett: allmänt
Läst 756 ggr
Misscat
0

En eller två kaniner

Den jag köpte kaninen av sa att man kan ha kaninen själv. Ånga andra gnagare behöver btvå o två eller flera tillsammans. Är det synd om kaninen att bo själv i buren så jag ska skaffa en kompis till den eller kan den bo själv?

Ravynsfair
0

För det första så är inte kaninen en gnagare :)

Hur stor bur har du?
Kön samt ålder på kanin?

Ska du ha flera kaniner i bor så rekommenderar jag att du har en så stor bur som möjligt samt hage att leka i om du inte har det + att du ska kastrera båda kaniner :)

Alla kaniner trivs dock inte i sällskap när de bor alltför trångt.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Fridaaaa
0

Kaniner är inte gnagare

Vissa kanienr trivs med sällskap andra inte.
Ingen lag på att de måste ha kompis :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Misscat
0

Nej jag vet att dom.inte är gnagare. Burstorleken är 110 cm x 60 cm x 65 cm.  Det är en Hermelinkille på 15 v.  För att få större bur funderar jag på att sätta ihop flera kompostgaller. Men den möjligheten kanske bara går att ha till rasthagar.

Fridaaaa
0

#3 Hade haft annat nät med runt kompostgallret då hermeliner lätt brukar kunna ta sig igenom kompostgaller eller fastna :)

Misscat
0

Är det ok att bygga större bur av kompostgaller till hermelinen om jag använder fyrkanrsnät eller hönsnät utanpå?

Fridaaaa
0

#5 Ja det kan du ha, skrev ju det i #4 att det behövs annat nät runtom 👍

Misscat
0

Jag frågar hellre en gång för mycket än en gång för lite fridaakesson. Då ska jag bygga en sådan innebur.

Misscat
0

Om jagbhar två kaniner i en bur o båda är kastrerade. Behöver båda vara hermelin då?

Fridaaaa
0

#8 Nej måste inte vara samma ras. Men man bör inte ha allt för stor storleksskillnad.

Misscat
0

Mellan vilka kg ska jag gå om jag vill skaffa en till? Ursäkta formuleringen på frågan.

Fridaaaa
0

#10 Jag hade skaffat en inom dvärgkaniner som sällskap.