Hur stor bur/hage har din dvv?
Ja, som jag skrev: hur stor bur/hage har din dvv. Vore kul att jämföra lite, jag själv ska bygga en bur på ca 1,1 m2 och en hage på 5m2. :)
Min dvärgvädur har en bur som är 200x70cm, dvs 1,4kvm.
Hagen vet jag inte hur stor den är, men ungefär 3x3m skulle jag tro.
Wow, inte illa! :D
Olika mått.
Just nu: En bur på ungefär 120x60cm tror jag… elr så var det 120x70cm. Fast han bodde nyss i en 105x60 bur.
Förut har jag haft 100x50, 200x50, en stor hundgård på 3x3m + litet "hus" (också haft en bur inne i hundgården på 200x50cm, tror hundgården är något större också).
Mina teddyvädurar bor i: 130x70 och 105x55.
Hennes innebur är 100*50*50cm + att hon har tillgång till hela köket som är mellan 10-15kvm. (Hennes bur står öppen i köket)

Min lille Gösta har bara en 100x50 cm bur än så länge. När han har vuxit till sig (han är bara bebis nu) så ska han få en större bur :)
#5 Okej, har du honom ute eller inne då? :)

#6 Inne, så han får skutta fritt så ofta jag är i rummet :)
Okej, det är så vi hade planerat att vår nya flicka skulle ha det - hon skulle ha fri tillgång till undervåningen men så blev det för jobbigt med min allergi så nu blir det tstor hage ute ist.
Åh, hur många ungar är det? :D

Roxy bor i en bur med måtten 160*70
the vanity, it becomes insanity
#11 Vrf är det konstiga mått? :P
buren är 1m*60cm
Ena hagen vet jag inte hur stor den är, och den andra är 2*2m. :)
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
Hans bur är 150*75 :)
Hagen ute är 2*2 meter just nu för att jag har använt resten av gallret som tak och golv. Hönsnät i bottnen och kompostgaller som tak :). Allt som allt har jag 16 kompostgaller.
Hans "hage" innomhus är mitt rum. Vet inte riktigt hur stort det är men det är väldigt stort iallafall ^^
Emma
Är en ruta kompostgaller 1m? För i såfall är vår hundgård inte 3x3m då är den 4x4m.
#17: Mina kompostgaller är 90x70cm iaf.
Men finns väl vissa som är 90x90cm.
#18 Tror mina är detsamma, iaf. är hundgården 4 kompostgaller rutor bred och lång ^^
Mina galler är 98*något ^^ har inte koll på den korta sidan ;D
Emma
Tror mina är 90x70 precis som Ninnis.
Inne buren är 150x75x63 cm
Ute buren är 1.5x2 m
Har 2 kaniner som bor ihop ;)
Buren är 120x70x75
Hagen vet jag inte. Men det är i alla fall 8st kompostgaller som sitter ihop
Jag har en inne bur med ett innermått på 300 x 300 x 100 cm (tom just nu) och en utebur med ett innermått på 300 x 300 x 200 cm (det är ett hemmabyggt kaninhus så jag har all förvaring, redskap, tillbehör och liknade därav höjden) med fri tillgång till hage på 400 x 400 cm. I den bor 3 hermeliner :)
Min dvv Wembly har en bur (det är en ute-hage fast vi har den inne) som är 116x109x54
Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉
Ingen aning om storlek. Men många kompostgaller 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min Dvärgvädur har en bur på 94x46cm :)
#27 Den buren är inte godkänd. Har han tillgång till hage eller buren öppen hela tiden? 🙂
Emma
#27 Olagligt bur, bredden måste vara minst 50 cm.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min dvärgvädur har bara en bur på 100x50x50 men jag tycker det är för litet så han använder buren som toalett och så går han lös på mitt rum ;)
Zingo
Min innekanin har en bur som är 150x70x63cm. Mina utekaniner har en bur på måtten 210x100x70cm. Men de har hälften av buren var, så de blir 105x100x70 för varje.
Do not forget to smile!
Min gris är frigående inomhus.
Min dvv's bur är 1x2 meter + 1x1 meter plus en rasthage på cirka 4x4 och en betesbur 1x1.25 meter med hus på cirka 1x0,5 meter.
9 kvadratmeter, alltså en hästbox. De skakar galler annars. De måste få springa fritt ofta, 2-3 ggr/v (har haft kaniner i 30 år)
Min kära lilla Blue på 9,5år bor på 80x130 hos morsan eftersom jag inte har möjlighet till att ha honom hemma.
(takhöjd har jag inte koll på men dryga 70cm iallfall)
Sen har hon 2 kompostgallerhagar på minst 20 kompostgaller och ett med sisodär 10.
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus