Nybörjare
Nu har min kanin bott hos mej ett tag. Så nu kommer ytterligare funderingar. 1. Det är en innekanin som har stor o bra bur. Men skvätter ut allt spån varje dag från botten på buren. Gör alla kaniner så? 2. Har ni någon lösning på hur jag ska få kaninen att inte skvätta ut allt spån ur buren under natten? 3. När jag trär in handen o vill klappa honom så antingen så stampar han hårt med bakbenen eller så far han in i sitt hus. Jag sitter o pratar med honom o det är ok men inte att ta i. Det gillar han inte. Har någon tips angående detta? 4. Kan jag ha en vanlig fleeccefilt eller tamburmatta i botten av buren?
1. Lätt hänt och spån sprider sig lätt. de älskar ju att gräva också
2. Testa med en grävlåda med t.ex torv i
3. Hur länge har kaninen bott hos dig? Kanske behöver mer tid att lära känna dig?
4. Om kaninen är rumsren kan du ha det
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ska jag haben lika dan låda då som till potan fast med torv i istället? Så dwt blir en toalettlåda o en grävlåda men i olika hörn. Ja han är rumsren. Kan vara så att han behöver längre tid för att känna sej trygg o våga komma fram.
#2 Vet itne vilken sorts toalätt du har men ja någon lite större låda att gräva i :) Dock dammar dessvärre torv så ha det inte nära möbler du är rädd om :)
Kan jag lägga in bilder för att visa dej Fridaakesson? Viljen potta jag har o vilken grävlåda jag kan tänja mej ha?
#4 Ja det är bara att lägga in :)
Hörn toaletten ser ut så här.
Det som jag har tänkt använda till grävlåda serbut såbhär. Fast något mindrebåt alla håll o kanter.
Hur ska gräclådan vara placerad i förhållande till vatten mat hö toahörn o hus?
Tog bort bilderna då man inte får ta bilder från nätet hur som helst.
Men sån låda är bra grävlåda tror jag :)
Jag hade inte haft den vid höet.
Då vet jag var den ska vara.