ungar i sommar
Hej. vi har plannerat att ta en kull i sommar. Boom (pappan) är tränad och tävlad i hoppning i både rak och krokig bana. Han har fin teknik men kan vara lite "nosig" mellan hindren men är han väl igång så går det super bra. han är en dvv blandras och i flera generationer bakåt är det hoppkaniner. Mamman är inte vald än då jag vill se om intresse finns. men hon kommer vara av liknande ras och antagligen hoppad. Dessa ungar kommer ändå passa lika bra till kel då Boom är såpass lugn och kan klara sig länge utan hopptränning trots det sitter hans fina teknik kvar. Om ni är intresserade så Pm:a mig så har vi kontakt tills ungarna är här och redo att flyta. bilder mm kan skickas :) mvh
Detta är i västra götaland. boomr hoppad med 3 pinnar (glömde skrova det)
Hoppad med 3 pinnar i vad? I vilket förbund? Besläktning?
Lätt krok, lätt rak, höjd, längd? SKHRF? SKAF KH?
Sånt är rätt bra att skriva😛
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Medelsvår i krok och rak han har inte hoppat längd. Booms fulla namn är (Vallholmens) Ka-boom ka-boom. Han är u: Combinations Ferrari Testarossa och e: (Aggetorps) Absque Assentatio. Han är släkt med Lucky och Simoneholms på Tossas sida och Kasper, Skåningen, Prins Oliver och fd. Nordanvindens på Abbes sida.
Han är även släkt med Smurfs (Ingenting Någonsin) avkommor, det har samma farmor.
Finns intresse?
Putt