Viktiga frågor
Hej allihopa!
Är ny här på dvärgkaninerifokus och skulle vilja få svar på några frågor
Jag har en kaninhane på snart 10 månader.Han är en glad och sprallig dvärgvädur som gillar att leka med vår hund.Nu har jag börjat fundera på om jag ska skaffa en kaninkompis i hans egen storlek till honom. Jag vet inte hur han är emot andra kaniner då han aldrig träffat en kanin medans jag har haft honom.Jag har även sökt runt lite och folk skriver att det ibland kan inträffa att kaninerna inte tycker om varandra och börjar slåss,och man vill ju inte att det ska ske något hemskt med någon av kaninerna. Om det nu skulle bli så att jag skaffar en kaninkompis till honom hur ska jag då vänja dom vid varandra?och om det blir bråk och jag inte kan behålla den nya vad gör jag då? Han springer just nu lös i mitt rum dygnet runt och går in och gör sina behov i sin bur eller om han behöver dricka eller äta.
Skulle bli tacksam om ni svarade vad ni tycker
ha en trevlig helg
Bilden ovan är på lilla Åke <3
Vill du skaffa en kaninkompis till honom bör han kastreras så kan du testa med en honkanin. Det brukar fungera 🙂 Man introducerar dem på en neutral plats, som t.ex. i badrummet eller i en hage eller liknande, där ingen av kaninerna har varit förut. De kan jaga varandra i början för att komma fram till vem som bestämmer, men de ska inte slåss.
Lycka till! Han är riktigt söt!
Tack🙂
Jag hade självklart tänkt kastrera honom då🙂
#3 Låter bra! :) Från vad jag har upplevt trivs kaniner bäst med en kompis så jag håller tummarna att allt går bra 👍