Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettfärger-och-teckningar
Läst 1288 ggr
tina91
0

Vad för ras?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej, har haft denna kanin i två år och har alltid undrat vad han är av för ras/raser. Han är ju en blandning antar jag och han väger 1,6kg så han tillhör dvärgraserna.

Undrar om det är någon som kanske tror sig veta av vilka raser han är av ?:) vore kul.

[Sockertoppens_kaniner]
0

Gissar på en blandning mellan hermelin och dvärgvädur. Färgen är viltgrå, men det kanske du redan visste. ;)

[Tilde]
0

Hermelin med något annat längre bak… Öronen är ju inte korta som en hermelins men inte långa nog för dvv-blandisar tycker jag. 🙂

Kaninernasbästa
1

Skulle nog gissa på lejonhuvad kanin och hermelin, kanske dvärgvädur också. Ser att han har lite längre päls vid nacken och de har min kanin som är korsning lejonhuvad kanin och dvärgvädur :) supersöt var han iallafall :) På Hedda här jere ser man ju manen och jag tycks se det på din

[selmatelma1]
0

Hermelin lejonhuvad med färgen viltgrå

Fridaaaa
0

Med dem öronen tror jag att det är någon vädur eller liknande i. Och lejonhuvad kanin🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tina91
0

#1 Ja färgen visste jag om :p

tina91
0

#2 Nej, mätte öronen igår och dom var 8cm. Har alltid trott han varit en dvärgvädur-blandning, men han liknar en hermelin i vissa drag .

tina91
0

#3 Jag hade aldrig tänkt på de förrän du sa det att han kunde ha lite löwen i sig. Han har ju faktiskt en del hår i nacken.

tina91
0

#4 kan nog vara en ganska bra gissning då han liknar en hermelin och har hår i nacken som e långt. :P

tina91
0

#5 hans öron är 8cm iallafall. Men  jag har alltid också tänkt på dvärgvädur med blandning kanske av hermelin, men så svårt att säga :P. Är min första kanin ^^.