Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettavel-och-ungar
Läst 953 ggr
Love Lejonhuvadekaniner
1

Hane för parning?

Hej! Jag har en renrasig dvv hona som ska paras under våren. Jag vet en hane som jag tycker är fin dock är han normalpälsade och min hona är satin och det hade varit roligt om jag kunde hitta en hane med satin päls eller satin bärare. Därför kollar jag här om det är någon som kan tänka sig låna ut sin hane för en kull. Min hona är Viltgul brokad Wt med buna ögon med satin päls. Hon är väldigt lungn och snäll men pigg och glad i hagen. Hon kommer från Solbergas kaniner. Dock har hon flax öron eller bara ett egentligen. Hon väger ca 1.5 kg och hon är ute kanin. Hon är lätt att klippa klor på själv om man lägger henne på rygg i knät. Hon bär ej på defekter som bettfel tex. Hanen får ej vara brokad eller manglad. Färgen på hanen spelar inte så stor roll men det hade varit ett + om han bär på blå men inget måste. Hanen ska ha ett trevligt temprament och ska vara satin pälsad eller satin bärare. Hanen ska ha antingen H-bevis eller stamtavla då min hona har det och jag vill kunna se färgerna bakåt osv. Hanen ska komma från en uppfödare och inte djuraffär. Syftet med kullen: det är att få fram snälla, trevliga satin pälsade kaniner. Jag har haft kull förut så jag vet vad det innebär att ha en kull och då fick jag 9 st där alla överlevde. Jag har en liten uppfödning som kommer bli aktiv det här året med första kullen i vår. 2016 kommer det finnas en lejonhuvad kull och eventuellt en med dvv då också. En parnings avgift kommer jag självklart betala priset kan vi komma överens om eller att du får välja en unge ur kullen. Du som äger kaninen ska finnas i Dalarna så nära mora desto bättre då jag bor i mora. Du kan antingen skicka PM eller skriva här i tråden.:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html