Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikett: allmänt
Läst 857 ggr
Nellsan00
0

Köpa en kanin som ser vanvårdad ut

Hej jag undrar om man kan köpa en kanin som ser vanvårdad ut och rehabelitera den och sälja senare till våren. Är det lagligt att göra så?
Jag avskyr att se kaniner på t.ex blocket som ser vanvårdade ut, vill bara köpa alla och ta hand om dom.  
Men jag har funderat på om det är svårt att sälja den sedan? Har inte världens intresse av att ha den kvar hemma längre än ett år för att jag vill hjälpa den och sälja den till någon som söker en kanin. 

*redigerad* Vi "hänger" inte ut folk genom blocketllänkningar, // Admin

Skit i andras åsikter, kör på vad du själv tycker

VildaVittra
2

Ja, det är lagligt, men var schysst och säg till ägaren att du avser att placera om kaninen. 

Hur tycker du att kaninen ser vanvårdad ut? Jag tycker det ser ut som att den fäller, mina damer ser lika anskrämliga ut dom just nu.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

fsigge
0

håller med #1. Vad jag ser så ser kaninen inte vanvårdad ut. Om kaninen skulle suttit i sin bur skulle man lättare se hur den bor.

Frida

Evelina!
0

Ser ju bara ut som att den fäller, behöver inte vara vanvårdad för det.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Nellsan00
0

#1 #2 #3 Kaninen är vanvårdad, Jag har pratat med ägaren och hennes barn hittade henne i ihoptejpad skokartong i skogen där dom bor.

Skit i andras åsikter, kör på vad du själv tycker