Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettallmänt
Läst 584 ggr
[Milicious]
0

Teddyvädur - frågor

1) Som ny hänger jag inte riktigt med under vilket uppfödare namn var och en föder upp under och vilka som är aktiva. Jag har stött på flertalet som slutat eller är vilande. Har 'koll' på 5-6 uppfödare av teddyvädur. Presentera er gärna med uppfödare namn, namn och var uppfödning finns :0) Själv bor jag i Västerås. Har ingen uppfödning ännu men har i åtanke att prova på med någon kull/kullar för att se om det är ngt för mig :0) Måste man ansöka om uppfödare namn precis som i hundvärlden? ? 2) Jag har sett mycket varierande priser på ungar. Mellan 300 - 950 kr. Vad avgör priset utöver kön och färg? Vad ligger det rekommenderade priset på?  3) Om ca 1 1/2 vecka får jag förhoppningsvis hem 3 ulltussar. 2 honor + 1 hane. Den ena honan hoppas jag kunna byta mot en annan hona. Dessa var härstamnings bevis. Finns det uppfödare som är intresserad av byte av kanin eller hur.fungerar det?  4) Finns det olika typer av teddyvädur? Har sett så olika icke friserade. Vikten ligger på 1.4-1.9kg (?) Finns det någon uppfödare som inriktar sig på den mindre varianten?  Lägger ut detta på flera sidor  Mvh Charlotte