10/10 (A) Dvärgteddy hane önskas låta
ett par månader önskar jag ta en kull på min dvärgteddyhona. I dagsläget är hon 3 månader. Jag söker därmed en dvärgteddy hane (under 1kg). Social, trevligt temperament etc. Jag är öppen för förslag på färg men absolut inte helvit med röda ögon. Jag gillar manteltecknat, viltblå, blå med tan, egern, blå/gul japantecknad, mm mm mm (helst ej övervägande vit då honan är det) Ej stamtavla. jag är INTE intresserad av lejon, hermeliner etc :0) Jag bor i Västerås så det är ett måste att hanen finns däromkring då jag varken har körkort eller bil.
Vänta med parning . Innan dom är 1 år ska do paras om de är första kullen
Ändrat rubriken (satte dit datum)
Rekommenderar inte parning före 7-8 månaders ålder.
#2 Man kan visst det para efter 1 års ålder utan problem.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Visste inte att du är ifrån Västerås! Kul, kommer därifrån jag med 😃 Vill bara påpeka att dvärgteddys inte kan ha stamtavla då de ej går att ställa ut.
Tipsar om gruppen Teddykaniner på Facebook, samt Teddykaniner på dansk. Kan hålla ögonen öppna om jag ser någon hane till salu också. 🙂
Som sagt planerar jag parningen. OM jag hittar en hane så planerar jag för parning i mars. Då är hon 8-9 mån. Klart de inte har stamtavla Det var en person i en annan tråd som frågade om hon har jag skrivit det i annonsen direkt :0) Tilde: Bor i Västerås men är inte uppvuxen här. :0))))
Tilde Nu har jag ansökt om medlemskap i båda grupperna. Dagmar har ju den danska sidan. :0)))
#6 Vad bra :) Ja precis, så det postas massa söta bilder på teddys där 😃
#7 Skoja inte. Wow! Nu blev jag ännu kärare i rasen. Och vilka härliga färger. 10 timmar kvar ; 0)
#3 Tack . Missade det :0)