Dräktig eller skendräktig?
Hejsvejs! Nu är det hänt nått som jag inte vill ska hända! Tjuvparning.. , tror jag! Detta hände den 7 sept. Jag hade Charlie o Cissi på taket och de satt lugnt och fint! Då tänkte snabbt o enkelt att jag hämtar lite sallad i salladslandet! Medans jag går så vänder jag mig om igen. Å där e han på henne. Å jag snabbt in med Charlie i hans bur igen! Cissi är renrasig och har stamtavla och skulle ställas ut så fort hon var tillräckligt gammal! Sedan hade jag planerat att ta en kull när hon är utställd och är tillräckligt gammal för ungar! Hon är född den 14 maj i år. Så Cissi är ca 5 månader. Som tur är har jag läst på om kaninavel mycket!! Nu till frågan. Cissi tvättar sig mycket! Sur och sedan gosig! Hennes mage känns spänd. Stryker extremt försiktigt på mage o känner då tycks jag känna lite rörelse. Hon är isf på dag 20 idag. Cissi har gått upp i vikt mer än hon ska! och tung om rumpan. Eftersom hon ska ställas ut så ger jag absolut inte henne för mycket mat! Då hon ska Max väga 1,9 kg , hon e en dvärgvädur! Tror ni att hon är dräkigt? Mvh Tilda Jag skrev detta även på kanin iFokus! Så himla idiotiskt av mig som inte tänkte igenom helt att inte ha de tillsammans utan uppsikt! Nu kan jag tyvärr inte ändra på det :( Gjort e gjort! Vi får se vad som händer!
Ja jag tror hon är dräktig eftersom hon har sviktande humör och magen är spänd
Om du en misstänker att kaninen är dräktig ska du ge henne mer mat.
Svårt att säga… Kan mycket väl vara skendräktig också! Du får kanske vänta lite och sedan försöka känna lite på magen? 🙂
Min hona kändes dräktig fast hon inte var det förut. Och när hon väl blev dräktig sen var det en stor förvåning eftersom jag tog för givet att hon gick tom igen. 😛 Så magen kan luras också (snarare hjärnan som gör när den ser eller känner något som inte är där). Bara att vänta och se!
Okej! Då är det bara vänta och se som sagt. Idag om hon nu är dräktig så är hon på dag 24.
Har också en skendräktig dvärgvädur men hon får vänta till vår för att paras.