Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettbur-och-skötsel
Läst 1544 ggr
The Animallovers!!!
1

Räcker hönsnät?

Hej! Är hönsnät tillräckligt startk att använda till utegården? Jag har det nu eftersom vi byggde den för länga sen då vi inte kunde så mycket… Men nu när jag blivit lite äldre har jag ju läst på jättemycket så jag vet hur man tar hand om en kanin!:)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Fridaaaa
1

Hönsnät är inte rovdjurssäkert. Svetsat fyrkantsnät är mycket bättre.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Medaljjägaren
0

Jag hörde att mink/mård, minns inte riktigt, men mink/mård nät skulle vara bra. Vet ej.

YEY, INSIDER!

The Animallovers!!!
0

Okej, tack för svaren! Ska nog bygga tak på utegården så han kan vara där även om jag inte är hemma! Då ska jag använda sånt svetsat nät:)

Fridaaaa
0

#2 Mård har man inte som tamdjur. Minknät brukar det kallas dvs svetsat fyrkantsnät 😉🙂

#3 Låter bra det. Och i botten också om kaninen ska vara där när ni inte är hemma

The Animallovers!!!
0

Japp, om pappsen går med på det då han tror att hönsnät räcker. Men jag tror han kommer gå med på det då han också älskar kaninen:)

Fridaaaa
0

#5 Hälsa honom det att om ni har hönsnät så ger det inte skydd mot rovdjur (mård, räv mm), hundar och sånt. Finns även kaniner som lyckats ta sönder hönsnät.

[krysopras]
0

Kaniner kan ganska lätt ta hål på hönsnät eftersom det räcker med att gnaga av en tråd, sen kan nätet maska upp sig till ett stort hål. Om man ska göra ett hål i ett svetsnät måste man gnaga av många trådar. Billigt fyrkantsnät (svetsnät) finns bl a på Jula och Biltema.

The Animallovers!!!
0

Ja, ska köra på det! Det låter bra.:)