Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettbur-och-skötsel
Läst 1113 ggr
Rebornbabyn
3

Rekommenderar toalett!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag rekommenderar denna lilla toaletten. http://www.zoo.se/kitty-litter-tray-trixie-kattlada-mixade-farger-37-cm.html

Funkar utmärkt om man har en liten kanin, eller liten bur.

Den är endast 37x27 cm men funkar jättebra!

Min kanin lärde sig snabbt att kissa i den :)

Hoppas det var lite till hjälp! Med vänlig hälsning kanin-matte

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

[krysopras]
1

Jag har kattlådor från Biltema som också kostar 49:- till mina kaniner. De är jättebra, lite större än din och med stänkskydd, men kaninerna lärde sig superfort att använda dem och inget kommer utanför =) Det är bra med ganska hög kant, i af om man har pojk-kaniner =)

Så gullig din kanin ser ut =)

Rebornbabyn
1

#1 Ok vad bra att ni har hittat något som passar er! :) Tack!❤️

kitkat_
0

Hej! Har ni dessa i kaninens/kaninernas bur? Jag tränar min lilla kille på rumsrenhet nu och söker efter lite tips och råd. Har läst att man ska ha en "kattlåda" eller liknande i det rummet han studsar i när han är ute i lägenheten och lägga lite av hans kiss/pluttar där från buren så han känner "igen sig". Han kommer då ha en "utetoalett" som han använder när han är ute och studsar och en toalett i buren (har en mindre hörnvariant i plast där nu). Tänker jag rätt??

Rebornbabyn
0

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Men min kille är en utekanin, och vi har den kattlådan i hans utebur.

kitkat_
0

Jo han har sin stora bur i ett rum men när han är ute i varadgsrummet, kök och etc blir det en bit till hans bur (inne kanin alltså) och vad jag läst så är det bra att ha en kattlåda som han kan gå på när han är ute i lägenheten och studsar (istället för att han kisssar i soffan, golvet etc. Men har bara haft han hemma i 3 dagar än så länge :)

[krysopras]
1

Jag har kattlådor till mina kaniner. Den ene var hur lätt som helst att potträna. Jag lade lite bajsar och en tidning han kissat på i lådan, sedan hittade han dit själv och började använda lådan som toa. Min andre kanin var svårare, men han är nog äldre (bägge är hittekaniner). Det tog längre tid för honom, men så småningom fattade han också, det blev bättre när han blev kastrerad. Jag har inga burar, så en kanin bor i sovrum/hall och en kanin i vardagsrummet. De har två lådor var så att de aldrig ska ha långt till en låda om de behöver gå. 

Om kaninen kissar utanför lådan så man ser det kan man snabbt ta den och sätta den i lådan så den fattar att det är i lådan man kissar. 

Det är mycket lättare med kastrerade hanar eftersom okastrerade kan ha ett behov av att kissmarkera.