Klotterplank #17
Dags för nytt plank! :)
Vad ska ni göra nu i veckan?
Ska jobba torsdag och fredag kväll.
Ledig annars. Skönt!
Ska pyssla med kaninerna, de andra djuren, städa, ha myskväll med sambon och lite annat smått och gott 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
På torsdag börjar jag på komvux o ska börja läsa upp lite kurser. Annars händer det inte så mycket mer. Lite fix med djuren inte mer.
Har precis pratat med Ally uppfödare och hon har lite vit bö dvärgvädurar till salu. Samt schasengold, och är SÅ sugen på att köpa en sån med, speciellt när jag vet att jag har plats för 2 kaniner till. Ååh beslutsångest. Åker dit på söndag och tittar iaf. Kommer säkert komma hem med 2 kaniner… Va glad pojkvännen kommer att bli haha!!
#3 Åhh! Vad roligt! :D
Det kan aldrig bli för många kaniner.. ;)
Vit blåögt är såå fint, om jag hittar en vitblåögd hoppkorsning (hona) någon vacker dag ska jag ha den utan tvekan haha. Synd att mina föräldrar inte tänker på samma sätt!
Åh måste vädret vara såhär ostabilt! Vet ju inte om jag kan släppa ut dem i hage eller inte 😕 (de uppskattar inte regn direkt), suck!
#5 Håller med.. Man vet liksom aldrig om man ska släppa ut dom eller inte när vädret är så, blir så jobbigt att behöva ta in dom efter några minuter för regnet börjar.. :(
#6 Ja precis😕 Men släppte ut 2 av dem nu, hoppas det inte drar in fler moln nu snabbt.
#4 Precis haha :D Eftersom jag har plats så går det :D köper jag dessutom 2 så betalar jag 500 för båda, o båda har stamtavla :) mina föräldrar är faktiskt helt okej med att jag köper in kaniner, konstigt nog O.o
Ja vitblå ögda kaniner är såå fina! Synd att det inte finns så många :/ har letat i flera månader efter en vit blå ögd kanin, tills idag, då kom jag på att min uppfödare kanske har nåra till salu o de hade hon xD.
Hoppas du hittar någon :D annars får du köpa en av mig ;)
Cup i helgen, spännande :D Och min lilla pojk ska debutera msv, haha hur kommer de gå tro.. XD
Imorgon är det skola, första gången på typ 9 veckor ;)
#10 Jag börjar den 2 sep 😃
Igår hämta jag hem 2 nya sötnosar :D
5+1 =6
Hoppas att Ally är dräktig! Hon är lite rundare om magen, o märks ganska tydligt på henne då hon är liten o smal :D
#14 Håller tummar och tassar! :D Om en vecka åker vi till Turkiet (har längtat så fruktansvärt) och när vi kommer hem mitt i natten på lördag natteller vad man säger så ska jag vakna efter en stundoch åka och tävla. Haha måste säga att min pappa är väldigt snäll som offrar sig och kör mig till dom flesta tävlingarna!
2013 är ett skitår för mig. Först försvinner Molly, Fideli dör, Fågeln blir sjuk, hamstern dör och nu har Emil skadat sig rejält. :(
#16 Jag hade skitår förra året 😕
Detta året har varit sådär, kan man inte få ett år där allting är bra någon gång? 😕
#16&17 ❤️
Skulle klippa klorna på Ally o resterande kaniner igår. Ally som annars aldrig haft problem med att bli buren försökte slita sig loss o gnydde extremt mycket och bara vägrade bli buren.. Dessutom va hon TUNG, tyngre än Elvis. Så jag hoppas hon är dräktig :D Hon är annars på vikten 1200gram, en väldigt liten tjej, men kan säga att nu väger hon så mycket mer än så :P
I vår ska även Debbie paras med en renrasig Sachsengold hane, så blir stamtavle ungar :D
Inga kaninungar denna månad heller 😕
#20 Vad tråkigt 😕
Här händer det inte mycket inte 🎧
Hjälp oss på
kaninmagazinet.se
att få 500 likes på facebook tills på söndag, den 20e oktober.
Om vi lyckas kommer det arrangeras en tävling med pris.
Gå in
här
eller sök på Kaninmagazinet på facebook.
Berätta för alla dina kaninvänner om Kaninmagazinet och dela vår facebook sida! :)
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Får vi 500 likes på Kaninmagazinets facebook sida tills imorgon bjuder vi på en tävling med pris :)
In och gilla&dela !
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Åh vill inte ha höst! Vill ha vår och sommar! 😮
Åh vad jag vill ta med mig min katt Oskar och flytta hemifrån så jag kan skaffa kanin igen :)
Ni som tar in era kaniner nu till stormen, har ni innebur eller har ni de i transportbur? För de kan väl inte vara i en transportbur från i eftermiddag/kväll tills imorgon bitti? Det blir väl för länge? Jättetacksam för snabba svar.
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Trevlig helg på er!
#27 Jag har tyvärr bara transportburar, så kaninerna brukar vara där i. Det är ju rätt litet men det gör inget. Dom kommer ju inte få sitta där jättelänge ;)
#29 Men tänk då kaninerna som sitter i transportburar under Kista, minst 4 dagar. Jag tror inte dom har ont av de, men dom ska ju få komma ut ibland. Mina älskar sina transporter, ligger o softar ju haha 😛
#29 Ok, nu är ju detta inte aktuellt längre eftersom stormarna redan har varit. Men tack ändå, bra att veta! :)
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
snart är sommaren över, någon som har något inplanerat för resten av sommaren?