Blod i toa - hjälp?
hej. Jag har två kaniner, en hona o en kastrerad hane:) 6 juni så parade jag min hona med en annan hane och det blev 5 lyckade parningar:) nu är hon i en bur och den andra kastrerade hanen i hans bur:) men hon borde blivit säkert dräktig men idag så hittade jag blod i hennes toa och att hon löper. Är det nåt som kommer efter dem parats eller är hon skendräktig. efter min lilla tjej har fått sina ungar (om) så när ungarna är 8 veckor så tar jag bort mamman men då vill jag sätta ihop min hona med min kastrerade hane i samma bur som innan och nu när det bara gått 1 dag så fick dem hälsa på varandra i kompostgaller och han jagade och bet min lilla tjej och när jag hade tagit bort henne så blev han aggressiv mot mig och blev helt annorlunda! Snälla hjälp! Kommer jag att kunna sätta ihop min hona med hanen igen för dem har ALLTID bott med varandra ❤️
PUFF😩

löper/brunstar hon = inte dräktig
och det är inte säkert att dina kaniner någonsin kommer att kunna bo tillsammans, detta borde du kanske ha kollat upp innan du valde att para din hona
You can't spell Bitchy without Itchy
Kaniner löper inte. Blod från underlivet betyder att något är fel, t ex urinvägsinfektion, livmodercancer, om hon är dräktig så är nåt fel med dräktigheten.
#2 Tack för denna bra infon men jag har kollat upp det men på en sida står det en sak och på en annan sida står det andra saker. Så jag vet inte va jag skulle tro men tack så mycket:) #3 är de nåt jag ska va orolig för och kolla upp eller hur ska jag gå till väga. För jag satte in min hona i den buren som hon sitter i nu innan parningen så de kan inte varit innan som blodet kom:)? Tacksam för alla svar jag får👍😄❤️🐰
Puff😩
Säker på att det är blod och inte bara missfärgat kiss?
nu när jag kollat så tror jag att de är lite gul orange kiss men det är väl inte farligt?:)
#7 Nej det är helt naturligt om kaninen har fått mycket grönt eller morot, etc. :)
Ändrat rubriken, tänk på att ta en bra rubrik, inte använda massa utropstecken samt inte puffa tråden samma dag du gjort den. Speciellt inte efter bara 2 min.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack
Är det mycket blod så kolla med vet. Det kan komma lite blod efter att hon haft ungarna. Ring vet om du blir osäker.
Är det mycket blod så kolla med vet. Det kan komma lite blod efter att hon haft ungarna. Ring vet om du blir osäker.