Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettköp-sälj
Läst 2398 ggr
[Kajost]
0

Sommarkanin?

Hej Skrattande

Jag har fått ett stort intresse för dvärgkaniner, och har väl alltid velat ha en, men som alla andra flickor, så har det förblivit en dröm… Men nu har jag verkligen velat skaffa en, och jag är jätteintresserad av dem!
Jag brukar normalt vara allergisk mot pälsdjur, tex. hamster m.m. Men mot kaniner, no no! Jag blev så otroligt glad, men då märkte min mamma att hon var allergisk.

Jag vill ha en utekanin, som jag skulle ta hand om, och då behöver alltså inte min mamma bli allergisk.

Nu har jag pratat väldigt mycket om det här, och lyckats dom att gå med på att kanske ha en sommarkanin, för att se hur det skulle funka!

Jag vet att man måste lämna tillbaka kaninen, och så, men då vet man om det passar en :)

SÅ det jag undrar är… har någon av er här sajten någon sommarkanin till utlåning? Helst i Ångermanland, i närheten av Härnösand :)
Jag skulle bli så glad då!

Gärna en snäll lugn familjekanin.

Tack på förhand!

Valkyrie
0

Finns säkert uppfödare som lånar ut kaniner under sommaren, för foder.

Vet att AmmE har en vit blåögd som hon behöver fodervakt till. (finns en annons här inne)
Vad för ras är det du är intresserad av? dvärgkanin är ingen ras.

Har du läst på mycket om kaniner?

Lycka till =)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

kaningodis
0

Bra intiativ om u vill visa dina föräldrar att du kan ta hand om en kanin!

Det är nog inte så svårt att hitta, hör av dig till någon uppfödare och frgåa :)

Jag skulle tänka mig att låna ut en sommarkanin men du bor tyvärr i fel del av Sverige ;)

Kastanjegårdens Kaniner

[Kajost]
0

Hihi, ok :)

Oj, skrev lite fel, men jag vill gärna ha en dvärgvädur, eller lejonhuvad :) Blandade ihop dvärgvädur och dvärgkanin ;)

Har du länken till annonsen?

Tack :)

/K

Valkyrie
0

3# tyvärr skulle hon nu behålla honom :)

Rest in peace Valkyrie!

[Kajost]
0

Ok, men ska jag kanske kolla runt om det finns upfödare i närheten, eller vet ni om någon annan här omkring?

Valkyrie
0

Tyvärr inte men skriv inne på kanin.ifokus :)

Rest in peace Valkyrie!

[Kajost]
0

Finns det fler där? Tack :)

Valkyrie
0

7# det är ju en större sajt och mer kaniner där inne :) gör en tråd där men även här inne.

Rest in peace Valkyrie!

kaningodis
0

Har du hittat någon sommarkanin? :)

Kastanjegårdens Kaniner

Rozza
0

Jag känner två uppfödare i härnösand dom är medlem i samma förening som mig. Kolla in deras hemsida http://www.kanonkaniner.se/Home/tabid/200/language/sv-SE/Default.aspx

Och hör du av dig kan dom säkert låna ut en sommarkanin om du har tur.

[Kajost]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj! har visst inte skrivit hur det har gått!

Men jaa, nu hhar vi fått hem en liten ängel som vi kallar Nougat. Eller som min pappa säger, "Nogge" ;)

Han ser verkligen ut som choklad :) Så söt, en löwen. 1åring, så han var ju lite ovan att åka i bilen och komma till en helt annan bur!
Lilla vännen var lite spattig de första dagarna, och ville inte riiktigt komma ut. Men nu, tredje dagen har han börjat skutta mer i buren, kommer fram när jag kommer till buren, och klev tillochmed försiktigt ut ur markburen :) VI har såklart en hage av nät runt om, så det gjorde inget. Det ser jag ändå som ett framsteg :) Eller hur?

Nu är det bara att öva och öva, och äta :)
Ha det bra i sommar!
Kram/KSkrattande

Valkyrie
0

Vad fin, har du köpt han? :)

Rest in peace Valkyrie!

[Kajost]
0

Nej, inte direkt. Fast i kontraktet får man behålla honom om man ändrar sig. Men vi vet inte :) Mamma vill absolut inte ha kanin hemma, så hon säger bara nej hela tiden. Men sommarkanin passar bra!

Kram/K

ouchie
0

Jag dammar av den här tråden då….  :)

Jag funderar på att skaffa kanin, men är lite fundersam pga. allergi. Inte så mycket mot själva kaninen egentligen, utan mot höet, och kanske pellets(?)

Jag är nämligen gräsallergiker, och vad jag har förstått så kan det ibland även innebära allergi mot hö.

Tänkte köpa hem lite hö och provsniffa på några gånger om dagen, men möjligheten att prova "på riktigt" med kanin och allt vore ju suveränt! Speciellt med tanke på att jag aldrig haft en kanin, och är jättenybörjare.

Är det någon som har utlåningskaniner, nu eller senare i år…?

Höst-/vinterkanin skulle också funka för min del, om det finns.  :)

Tacksam för svar.