Jättekonstig..
Nu på sistone har Pix (han "nya" som jag haft i snart en månad) blivit typ konstig, kommer inte fram till gallret när jag kommer och blivit typ "otrevlig" eller vad man ska säga. Idag när jag kom hem var han typ sådär dyster medan honan blev jätteglad, jag gömde sig i tunneln och sen kom ut sen rusa in i tunneln igen, då ville jag muntra upp honom lite och gav honom en liten morotsbit, då typ attackerade han min hand med ansiktet typ och bet mitt finger och åt moroten.. Varför är han plötsligt så konstig, han verkar rädd för mig, han vill inte ens bli klappad.. Nu när jag gick in i buren blev han jättenervös och stel och sprang och gömde sig nån annan stans, sen rusade han i huset och sen vågade han sig ut och då sträckte jag fram handen lite försiktigt, då fick han panik och blev skräckslagen och slängde sig in huset.. Han skulle ju komma ut i sin nya hage. Så har han aldrig vart sålänge han bott hos mig, ham är som helt från början, en rädd, nervös och skygg kanin, vad ska jag göra? Det här skulle ju bli en underbar sommar :'C Snälla hjälp. Jättetacksam för snabba svar.
Låter som han inte mår bra. Kolla så han inte har ont någonstans.
/Elisa
#1 Har känt igenom honom och det verkar inte som att han har ont.
#2 Det kan ju vara något som är svårt för en som inte är utbildad veterinär att se också. :o Hur gammal är han?
#3 2, nu precis tog jag ut honom och nu verkar han iallafall lugnare och inte lika rädd.