Era kaniners favoritmat
Vad brukar ni ge era kaniner för mat? Vilken är deras favoritmat eller favoritsnack? 🙂
just nu är färskt gräs och maskrosblad populärt
annars brukar knäckebröd vara populärt som godis
Morot och maskrosblad :)
Michelle
"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"
Mat: Maskrosblad och vissa grönsaker
Godis: Morot och äpple
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mina är galna i maskrosblad, gräs, äppelgrenar och russin. 😃
Crock Complete från Versele-Laga
Banaaaan! Bara lukten utav det gör hela gänget skogstokiga 😂
Här är det BANAN som gäller
klöver och maskrosblad går allti hem :) även äpple och banan funkar för min lilla skrutt
med vänliga hälsningar Hanna & djuren
Morot älskar Tassen men även en vindruva går lätt ner 😉
Foder annars äts flitigt även som godis då han inte är godis van av sådant som man köper på djurbutik
Förutom pellets så gillas morot, äpple, banan, färska grönsaker och örter. //Linda
Banan! Alltid banan. Fast jag tror nog rena sockerbitar slår banan, min ena kanin lyckades på något sätt hoppa upp i en hylla där jag hade en sockerskål och rensade allting. Jag var minst sagt chockad, dessutom blev det lite krossat porslin på det också. Kan ju säga att jag är mycket mer noga med att inte ha något ätbart någonstans i mitt rum nu förutom höet och maten till dom andra djuren. Vet ju inte vad så mycket socker kan göra med en kanin..? :/
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Pellets och knäckebröd!
Som mat ger jag hö och som godis ger jag pellets, knäckebröd, frukt, grönsaker och sånt. han får inte det varje dag så det är någonting han uppskattar mycket
Här är den absoluta favoriten för Lilly färska basilikakvistar (moderplantan smugglad från kos), butiksbasilika vill hon inte ha :-D Lucas favorit är äpple :-) Finns dock inget som de INTE äter och varma sommardagar älskar dom att få vattenmelon :-)
Knäckebröd och gräs 🙂
Hallongrenar, gräs och björk är populärt. Som godis älskar han torkad majs och blir helt vild av äpple, jordgubbar och blåbär.
Pretty wise //
Morot! 🙂 Han gör vad som helst för morötter. Det var med hjälp av morötter som jag lyckades få honom tam.
Kanske bra om man skriver om det är mat eller snacks? Så inte till exempel nybörjare tror att morot eller knäckebröd är mat 🙂 Bara en tanke
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.