Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikett: hälsa-beteende-och-sjukdomar
Läst 600 ggr
Nava
0

Lita på mig

Jag har 2 kaniner som en är ganska skygg och den andra mera social, men henne kan man inte lyfta upp, ha i sele m.m och så fort hon kommit fram och hälsar så springer hon iväg eller bli ivägjagad av den andra, dom litar alltså inte på mig, och hon som kommer fram och hälsar har jag försökt lyfta upp och så, men hon bits då, inte så kul när jag kunde lyfta upp henne hur mycket som helst förut, för övrigt är honan 4 år och den skygga hanen 2, snart 3. Men han är jättesnäll i famnen men innan och efter så litar han liksom inte på mig, det tar typ 15-20 minuter att kunna få lyfta upp honom. Snälla kan någon hjälpa mig!

Bright light creates black shadows.

Never say never and Never say Forever

[Tilde]
0

Om hon blir ivägjagad av hanen kan det vara en idé att flytta honom och försöka bli vän med honan på egen hand. Det krävs väldigt mycket tålamod med kaniner ibland… Här kan du läsa om bra råd och tips på hur man ska få kaninerna att lita på att du är snäll :) http://kaninmagazinet.se/2012/january/argradd-kanin.html

Nava
0

Ja, alltså hanen är mer lite överbeskyddande tror jag, han tycker nog jag är väldigt farlig elr så men honan kommer fram och hälsar, då när han vågar sig närmare så springer hon iväg elr så jagar han henne. #1 Men tack så mycket för dina tips!

Bright light creates black shadows.

Never say never and Never say Forever