Inreda utebur
Hur kan jag inreda uteburen (hagen) på ett bra sätt för att de ska ha det så roligt som möjligt? Just nu har de en stor hage, de kan gå runt och under buren (som står på ben) och ett plaströr och pinnar. Jag vill gärna att det ska tåla regn så att man slipper bära in det varje gång det regnar. Vi bor vid en skog så jag kan hämta material där ifrån.
Stenar, stockar och stora grenar är perfekt haginredning! Tål regn gör det också. Haha.
Tunnlar/hus gjorda av tegelpannor funkar fint med🙂
Haha, så långt tänkte jag nog inte :) Tack för svaret :)
Ingen fara! Finns mycket roligt man kan göra, bara att byta ut med jämna mellanrum så hålls det fräscht och roligt för småskruttarna 🙂
Okej, ska göra i ordning den "nya" hagen i morgon :)
Visa bilder sen 👍
Javisst :)
Jag har en bilring som lutar mot stödbenen till kaninernas hus och så ett plaströr :-) Kaninerna har gjort det till rutin att hoppa först genom ringen och sedan genom plaströret. Ibland har de bråttom in i huset och glömmer men halvvägs upp på rampen till huset stannar dom då, skuttar ner under huset igen och utför sina rutiner, senkan dom hoppa in :-D
#5 Vi har inte haft något internet på flera dagar… Vi fick det i dag. Så jag har inte kunnat ladda upp några bilder på uteburen, jag har valt att flytta bort kaninerna till våran gräsmatta (dom har varit hos mormor som bor typ 150 meter i från oss). Vi har inte haft någon gräsmatta då vi gjort om den. Men mormor har tyckt det varit kul med små grannar :) Men om de kommer hit så är man automatiskt mer med dem. Vi ska flytta hit dom på torsdag, fredag, lördag eller söndag (beror på när vi hinner), så jag visar bilder då, och jag känner att det är bättre att vänta då pappa har mer tid för han måste hjälpa till att lyfta själva buren :) Men har lagt in nya grenar och lite annat som de kan pyssla med dagarna fram tills dess :)