Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikett: bur-och-skötsel
Läst 637 ggr
Lantz91
0

Kastrerade hanar tillsammans?

Undrar om det finns någon här inne som har erfarenhet att ha två kastrerade hankaniner tillsammans? Kaninerna är ca 6 månader och 4 månader gamla.

Fridaaaa
1

Det kan fungera men även inte. Alltid en risk när det kommer till hanar. Kräver stor yta, rätt personkemi mellan dem osv.
Jag personligen vågar inte chansa, men finns de som lyckats.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
1

Jag säger lite som Frida. Det är inte alltid säkert att det funkar, det kan gå åt vilket håll som helst… Jag tror det beror mycket på deras personligheter också. Vissa är väldigt territoriala medan andra är som änglar mot allt och alla.

Lantz91
0

Tack för svaren :)
Har bokat kastration nästa torsdag. Funderar på att ta hem dem så länge och låta de gå vägg i vägg. Min 6 månaders är mycket lugn, har flera gånger rymt till en annan stor hane och inget har hänt. Hoppas att detta fungerar :) Annars lär det ju inte vara så svårt att separera de eller omplacera den jag skall ta av en kompis.

JessicaOlin
0

jag har haft de men alla går ju inte ihop  så man får testa  :)

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

[RC1393]
2

Av min erfarenhet lika stor chans att de går ihop som hona-hona. Precis som när andra kaniner ska gå ihop så gäller stor yta, mycket gömställen osv. Gör gärna så att hela ytan inte går att överskåda i ett svep, brukar vara lugnare i grupperna då på nåt vänster 🙂