Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettbur-och-skötsel
Läst 1088 ggr
Nellsan00
1

Tips på inredning hagar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som har lite tips på vad man kan ha i hagarna så att de får det lite  roligare om dagarna? 

Nu ser dom ut såhär🙂

Tack på förhand🙂

Skit i andras åsikter, kör på vad du själv tycker

[krysopras]
1

Om de inte har nån tunnel så är det något av det bästa kaniner vet. Man kan köpa en kattunnel på Biltema för 65 kr eller ett gjutrör på t ex Byggmax för 35 kr, men då är det i papp så man får ta undan det när det regnar.

Nellsan00
0

#1 Okej det ska jag fixa :)

Fridaaaa
1

Tunnlar som #1 säger, brukar vara uppskattat. Jag har en kattunnel som jag köpte på biltema och två små som jag köpte på Ö&B

(ett tips: byt ut hönsnätet till vettigt bra svetsat nät)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
1

Man kan snickra ihop olika hus med ramper och grejer själv! Det är mycket uppskattat! 🙂

Nellsan00
0

#3 jag ska byta ut nätet nästa helg tror jag ifall jag hinner annars får pappa göra det. 

Jag gjorde lite "hitta på" tunnlar under tiden🙂

Nellsan00
0

#4 Jag har tänkt att göra det ett tag och jag tror att jag ska göra det efter lunchen🙂

[happybunny]
1
Nellsan00
0

#7 Jag ska kolla runt lite för jag är lite "desperat" 😂

[happybunny]
1

Hittade Trixie 3 vägs tunnel på amazon.co.uk 🙂

Nellsan00
0

#9 Okej måste titta där också🙂

Denise.E
0

Har lite olika tips om hur man bygger:

Man tar fyra stycken ''ben'' och spikar fast en platta på. Vips en sittbräda på ben , voila! (trä)

Man tar två träplattor och varje ska vara ungefär 30x60 , spika fast de så att det blir formade som en betesbur trekantig , enkel tunnel i trä som skyddar mot vind och är samtidigt roliga att hoppa över.

Finns massor att göra , tex lägga in granris , äppelkvistar , vedträn , hänga upp leksaker i taket eller gömma grönsaksbitar lite här & där.

Clara Maria
0

Jag lägger in allt från stora grenar, stenar och hinkar till jordhögar och hus. Tunnlar är väldigt uppskattat.

monstermash
0

Åh miljöberikning är så sjukt kul att pyssla med! Går att variera i oändlighet.

Tunnlar, hus, ge dem möjlighet att gräva (t.ex jordhögar!), pinnar, toalettrullar som du lägger godis i och viker sidorna så kaninerna får arbeta för att få ut godiset, stenar osv. 

Låt gärna kaninerna leta efter maten också istället för att servera allting i en skål, men det är nog enklast att göra under lite uppsyn så du har koll på att alla kaninerna får i sig mat om du har många.

cissi_1993
0

inte för att kapa tråden  och tycker ni jag gör de säg till och ignorera men om man har en inne kanin som vill gräva hur gör man då?

Fridaaaa
0

#14 Man får försöka skapa något som kaninen kan gräva i, till exempel en back med jord eller liknande.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

cissi_1993
0

tack