Tips på inredning hagar
Om de inte har nån tunnel så är det något av det bästa kaniner vet. Man kan köpa en kattunnel på Biltema för 65 kr eller ett gjutrör på t ex Byggmax för 35 kr, men då är det i papp så man får ta undan det när det regnar.
#1 Okej det ska jag fixa :)
Skit i andras åsikter, kör på vad du själv tycker
Tunnlar som #1 säger, brukar vara uppskattat. Jag har en kattunnel som jag köpte på biltema och två små som jag köpte på Ö&B
(ett tips: byt ut hönsnätet till vettigt bra svetsat nät)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Man kan snickra ihop olika hus med ramper och grejer själv! Det är mycket uppskattat! 🙂
#3 jag ska byta ut nätet nästa helg tror jag ifall jag hinner annars får pappa göra det.
Jag gjorde lite "hitta på" tunnlar under tiden🙂
#4 Jag har tänkt att göra det ett tag och jag tror att jag ska göra det efter lunchen🙂
3 vägs tunnel från Trixie är favorit här
Hoppas dom finns i lager snart!
#7 Jag ska kolla runt lite för jag är lite "desperat" 😂
Hittade Trixie 3 vägs tunnel på amazon.co.uk 🙂
#9 Okej måste titta där också🙂
Har lite olika tips om hur man bygger:
Man tar fyra stycken ''ben'' och spikar fast en platta på. Vips en sittbräda på ben , voila! (trä)
Man tar två träplattor och varje ska vara ungefär 30x60 , spika fast de så att det blir formade som en betesbur trekantig , enkel tunnel i trä som skyddar mot vind och är samtidigt roliga att hoppa över.
Finns massor att göra , tex lägga in granris , äppelkvistar , vedträn , hänga upp leksaker i taket eller gömma grönsaksbitar lite här & där.
Jag lägger in allt från stora grenar, stenar och hinkar till jordhögar och hus. Tunnlar är väldigt uppskattat.
Åh miljöberikning är så sjukt kul att pyssla med! Går att variera i oändlighet.
Tunnlar, hus, ge dem möjlighet att gräva (t.ex jordhögar!), pinnar, toalettrullar som du lägger godis i och viker sidorna så kaninerna får arbeta för att få ut godiset, stenar osv.
Låt gärna kaninerna leta efter maten också istället för att servera allting i en skål, men det är nog enklast att göra under lite uppsyn så du har koll på att alla kaninerna får i sig mat om du har många.
inte för att kapa tråden och tycker ni jag gör de säg till och ignorera men om man har en inne kanin som vill gräva hur gör man då?
#14 Man får försöka skapa något som kaninen kan gräva i, till exempel en back med jord eller liknande.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
tack