Hona boar hela tiden
Blir snart galen… För över en månad sedan parade jag min hona Bailey med hanen Pepper. Hon boade ca 2 veckor in i dräktigheten och sedan igen mot slutet. Inga ungar kom.
Jag parade om dem och såklart började Bailey boa igen! Det är alltså tredje gången på en månad! Är det verkligen normalt?
Jag ska testa att para om dem imorgon och se om hon är villig eller ej, för hon lär ju ha blivit skendräktig igen… Någon som vet vad man kan göra? Brukar det vara så svårt att få förstagångshonor dräktiga? :(
Fattar inte att hon har päls kvar…
Jag hade bytt hane. Funkar det inte då heller hade jag tagit henne ur avel för då är hon inte avelsmaterial.
Det är egentligen inte hanen det är fel på… Är rädd att hon är infertil eller något.. :/ Men jag provar igen, har i alla fall två hanar att välja mellan. Men hon är tyvärr min enda hona för tillfället och jag vill så gärna ha ungar efter henne! 😕
Fast har hon så svårt att bli dräktig så kan hon föra vidare det till sina avkommor och det är inget jag hade velat bidra till.
#3 Men jag har fått höra att det ofta är så med förstagångshonor. Och hennes ungar ska inte avlas på ändå. Jag ska spara en hona och blir det fler så säljes dem till kel.🙂
#4 - Att du inte tänker avla på dem säger ingenting om att de inte kommer användas i avel. Hur noga du än är med att påpeka det så blir det ändå köparens val, så länge kaninerna inte är kastrerade. Tycker fortfarande inte man ska para en hona som har så svårt att bli dräktig.
Hur gammal är hon?
#5 Ja det vet jag, men det är ju inget som påverkar honan negativt om hon har svårt att få ungar i nästa hem i så fall. Säljes de som keldjur är det ju ingen garanti att de ska vara fertila.
Hon är ett år gammal. Svårt att bli dräktig vill jag inte säga än. Kan ju vara hanarna som är dåliga på att träffa. 😛 Vi får se om det går denna gång, annars får jag fundera på vad jag ska göra.
Det här skumma vädret som har varit har ställt till det för många honor i vår, jag skulle absolut ge henne en chans till. 🙂
#7 Ja det har gått väldigt upp och ner med värmen och vårkänslorna! Jag testar igen helt klart och håller tummarna. :)