Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etiketthälsa-beteende-och-sjukdomar
Läst 877 ggr
Zofia89
4

Veterinärbesök

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Tänkte mest skriva av mig lite :-) Eftersom min Lucas börjat falla omkull när han skakar på huvudet så åkte vi till veterinären idag, första gången :-) Veterinären började förstås med att känna på honom och sedan titta i öronen, vänster gick bra men när hon skulle titta i höger öra gillade han det inte alls och kröp upp på min axel, han lät henne dock titta när jag väl fick honom loss från mig :-) Efter tittandet tog hon prover med tops och han var superduktig :-) Sen kom örontvätten :-D han kröp upp på mig säkert 5-6 ggr före det var klart :-) Så resultatet av allt var öroninflammation och antibiotikaspruta under skinnet varannan dag 7ggr och jag har skrapsår över hela bröstet och magen av klättrandet :-) Jag är trots allt väldigt stolt över min sötnos som febrilt sökte skydd hos "mamma" högt upp på axeln

Josefinesve1
0

Så härliga djur

Fridaaaa
0

Tur att det inte var något allvarligt och skönt att han skötte sig bra 🙂 hoppas han bli frisk snart sötnosen!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[happybunny]
0

Jag hoppas också att den underbart söta Lucas blir frisk snart! Bra att han har en "mamma" som dig ❤️

Zofia89
0

Ja, nu är medicinkuren slut och han har inga symptom kvar =) Medicineringen var lite problematisk bara, hade problem med att få medicinen injicerad under huden fast min vän som är van att sticka gjorde det… Men Lucas har varit superduktig och fast vi varit tvungna att sticka honom många gånger vid medicinering har han varit snäll och suttit stilla =) 

Men nu mår han iaf bra =)

lifeofmill
0

Men oj! Stackars som haft öroninflammation. Tänk vad de kan råka ut. Skönt att det är bra igen :).