Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettbur-och-skötsel
Läst 2007 ggr
pPinglan
0

bygga kaninbur!

hejsan jag ska bygga en egen kaninbur. en 4-fack bur tror jag det kommer bli som jag ska ha i mitt stall och jag önskar att jag skulle kunna få lite tips och ritningar på olika modeller! :)

*~HamsterHamster~*
0

Kaniner som bor ute behöver minst tre kvadratmeter var. Jag har inga tips eftersom jag inte har mina ninisar i bur.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Fridaaaa
0

#1 Finns ingen lag på det. 3 kvm går bra till 2-3 kaniner också, även fast de bor ute. Ju större dessto bättre såklart men så pass stort behövs inte per kanin.

TS: Har du sökt här på sajten? Kanske finns eller googla? Vet att det kan dyka upp bra ritningar då eller som man kanske kan ändra lite på 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

*~HamsterHamster~*
0

#2 Haha i tyskland är minstmåttet på innekaniner 2 kvadratmeter per kanin och för utekaniner 3 kvadratmeter per kanin ;) Minstmåttet här i sverige är la typ en halv kvadratmeter xD haha jag… I schweiz är det till och med olagligt att ha dem ensamma…

Jag skriver massa onödiga saker som ingen kommer ta åt sig alla här kommer hata mig men jag skriver ändå…

28 kvadratmeter skulle mina ninisar behöva men de har nästan dubbelt så mycket.

mvh, HamsterHamster

Fridaaaa
2

#3 Inte i Sverige. Varför skratta, vad är det som är så roligt?
Hur gör de i Schweiz med okastrerade hanar då? Vansinne att ha ihop ju.

Vem har sagt att man hatar dig? Dock är det olika regler kanske mellan Tyskland och Sverige. Men som sagt, inget krav på så stort i Sverige så är inget krav som sagt här. Jag har 2 kvm till 2 kaniner, fungerar utmärkt, stort och bra för dem (du kan inte kalla det för lite).
Har över 5 kvm (inte kollat hur stort det är) till två kaniner också, de trivs minst lika bra. Så länge man inte trycker in två kaniner på 0,5 kvm så (vilket dessvärre är lagligt).

Men åter till tråden.

*~HamsterHamster~*
0

#5 Nästan alla kastrerar sina hanar i tyskland och schweiz, Fast det kostar bara hälften av det det kostar i sverige. Det rekommenderas starkt att kastrera hanar. Nästan ingen i tyskland vill avla. de tar djur från djurskyddsorganisationer och ger dem ett mysigt liv med minst en partner. Jag tycker inte att något sådant fungerar utmärkt. 1 kvadratmeter är minstmåttet för ett marsvin… men aja andra länder andra regler också om jag tycker att de är dåliga.

okej kolla länken pPinglan… jag hitta den här

http://kanin.ifokus.se/discussions/4d87883fc5c6a71a1a000052-ritning-pa-fackbur-kaniner

mvh, HamsterHamster

Fridaaaa
1

#5 Åter till tråden skrev jag = inte mer OT.

*~HamsterHamster~*
0

#6 Jag skulla bara svara på din fråga -.- sedan skicka jag länken till pPinglan. -.- har du kollat länken? sedan blev du OT igen och nu blev jag det igen :(

pPinglan en till länk, Den är på tyska. tyska upfödarburar -.- Jag gillar inte dom men du kanske får lite inspiration, (Jag skäms över länken xD)(gäller andra saker för uppfödare i tyskland)

mvh, HamsterHamster