Rädd av nyårsraketer
Här i Rissne ränner ett gäng snorungar runt och smäller smällare sedan två veckor tillbaka. Nonstop och ibland hela nätterna i ända.
Hur gör jag med min lille som blir vettskrämd? Jag tänker framförallt på tolvslaget nu också då det dundrar och brakar en bra stund.
Hur gör ni med era små? Jag funderar på att lägga buren i toaletten, jag kommer ju inte ens att vara hemma och är rädd att min lille blir riktigt dålig eller i värsta fall dör av rädsla… Jag vet inte om det hjälper heller med att flytta buren… hur kommer ni att göra?
Tips?
Jag har ju dock hamster haha men jag flyttar alltid hennes bur till ett så ljudisolerat rum som möjligt så att hon inte ska bli rädd eller tycka det låter mycket mm…
Så flytta buren till ett mer ljudisolerat rum om din kanin blir så rädd, det är säkrast! :)
Nu reagerar inte mina överdrivet mycket, men de brukar få något extra smaskigt att äta runt tolv (om jag är hemma) och så brukar jag sätta på radion som distraherar rätt mycket från oväsendet 🙂
Tack för era svar. Han ska få något gott innan jag går ut och sen får han sitta i badrummet med buren.
Gott nytt år på er :)