Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettallmänt
Läst 1151 ggr
Fridaaaa
1

Välkommen hit!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hämtade denna tösen idag.
Tvåårig korsningskanin, jag gissar på hermelin och någon dvärgvädur. Japantecknad.

Bott med flera honor i förra hemmet. Kom dit som omplacering.
Ska bli Violas kompis om det går som det ska 🙂

Dock är hon namnlös än eller ja hon hette Gullan men vill inte ha det namnet, så vill gärna ha förslag 🙂

(märket på nosen har hon fått i lite tjafs med en annan hona).

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fortfarande namnlös 😉

[krysopras]
0

Så söt och fin hon ser ut!

Jag föreslår ett japanskt flicknamn eftersom hon är delvis japan =). Här är jättemånga: http://www.20000-names.com/female_japanese_names.htm

Fridaaaa
0

#2 Tack 🙂
Orkar dessvärre inte kolla igenom alla dem hehe men tack ändå. 
Såg första namnet där "Ai", det är även thailändsk, vet en som heter det nämligen 🙂

[krysopras]
0

Usagi är ett japanskt flicknamn som betyder kanin =)

Fridaaaa
0

#4 Hur uttalas det?

Victorica
0

#5 Det uttalas så som det stavas om jag minns rätt. Sailor Moon heter Usagi på orginalspråket japanska, så det är bara att se upp på youtube om man vill höra det ;)

Veronica

Fridaaaa
0

#6 Aha okej. 

#4 Nja lät sådär när jag uttalade det tyvärr, inte riktigt vad jag fastnade. Behöver inte vara japanskt, tar gärna andra namn 🙂 Är inte mycket för Japan och så.

[krysopras]
0

Nä, jag ba tänkte på hennes teckning. Min japan-korsning fick heta Yohio. Men han är mycket svagare tecknad än din (han är hitte-kanin).

Kanske ett fint blom-namn som passar med Viola?.

Fridaaaa
0

#8 Inte hittat något blomnamn än som jag tycker passar som just namn 😛 Behöver inte direkt passa till Viola, mer ute efter som passar just henne hihi 

Kan beskriva henne: Busig, alert, nyfiken, duktig på att hoppa upp på saker sa förra ägaren 🙂