Vilka lagar för pensionat?
Hej!
Vad finns det för lagar för att få driva ett kaninpensionat?
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
Bästa är tror jag, att maila jbv och fråga, så får man svart på vitt 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Okej!
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
Vet att du måste vara över 18 år och då dina burar inspekterade, samt gå e. Kurs i kanin- och djurhållning. Men som sagt, mejla jbv och fråga :)
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Över 18 år?🤔 Vet en som är 13 år och har ett pensionat.
#4 det är inget "riktigt" pensionat. För en seriös verksamhet är det 18 års ålder som gäller. 13-åringar öppnar pensionat hit och dit, men så länge man inte tar han om ett visst antal kaniner per år(tror det va 5 eller 6) behöver man inte registrera, gå kurs eller skatta.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Aha, Nä tänkte inte ha så många per år.
Vill man vara seriös med sitt pensionat anser jag att man ska låta jbv inspektera, oavsett hur många kaniner man ska/vill ha per år.
Skulle kännas tryggare för kaninägare osv tror jag, så känner jag själv. Visst, garanterar ju inte att det är mycket bättre men då är det i alla fall kollat.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#7 Självklart :)