Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikett: allmänt
Läst 1169 ggr
kaninlyckan
2

omhändertagen kanin

Jag är så glad då pappa skickade ett sms till mig i dag och sa att dem hade omhändertagit en kanin i ett källarförrådet (pappa jobbar  på  Järfälla hus) och hade tagit med den upp på pappas kontor och då är  det någon som hade lämnat den där ner till att dö antagligen då den inte hade vatten eller mat .Så kaninen kommer hem i morgon då pappa hade fel bil och hade inte möjlighet att ta med den hem just nu vet vi inte vad den är för ras eller ålder och hoppas den kommer att trivas här kommer fortsätta uppdatera här när den har kommit hem

hej då❤️

djurkillen
0

Vad kul :) Vilken tur att hen blev hittad :)

VildaVittra
0

Usch! Det finns finns folk till allt. Hoppas att de får tag på ägaren.

Lycka till med din kanin. Se till att mäta buren så att den har lagliga mått, för det kan ni ju inte lita på att ägaren haft koll på.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

kaninlyckan
0

pappa sa att buren var i lagligt mått hoppas på att den är en hona då det blir lättast då men hane går ju också bra men får bara tänka lite extra

[krysopras]
1

Så jädra elakt att göra så mot en kanin. Vilken tur för den att din pappa tog den till dig!

Jag har två hittekaniner och jag är jätteglad för dem bägge två. Ska bli roligt om vi får se bilder och läsa mer om din nya kanin!

kaninlyckan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu har kanin hem och jag behöver hjälp att veta vad den är för färg och kanske ras hen är jätte len och ganska stor men endå liten så typ mellan stor och har rätt uppstående öron och verkar ha en ganska bra humör baa lite sur när man ska ta och lägga ner matskolan annars väldigt lugn

kaninlyckan
0

jag behöver hjälp med att välja namn till denna lilla tös

Fanny/Fannie

Grees

Lucy

Rose

är lite inne på Rose eller Lucy men 'r inte säker på att det passar så ni kan väll hjälpa mig lite

[krysopras]
0

Lucy som i lucern (alfalfa) är ett jättefint kanin-namn tycker jag.

På bilden ser hon viltgrå ut men jag är ingen expert på kaninfärger. Jättesöt är hon i af!

Ellen Thomé
0

Jag tycker att hon ser lite viltblå ut, men det är svårt att se :)

Moppie
0

ras: Antagligen Dvv/Lejonhuvad

Färg: Blå, Viltblå

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3