Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettallmänt
Läst 1171 ggr
[_annaH]
4

Frigående

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår blev Elvis frigående i mitt rum! Jag va lite orolig då han inte gick på toa i sin bur utan bajsa o kissa överallt. Men jag tog en kattlåda o satte i rummet och slängde ut buren från rummet och jodå han går fint i den och inget utanför 😃

Elvis blev dålig när han bodde ute. Jag vet inte varför men han va inte sitt glada jag längre, gick snabbt ner i vikt och vägde knappt ett kilo. Han var avmaskad en månad innan då han hade mask och då hade han inte gått ner något. 
Jag valde att sätta in han i mitt rum igen och spendera mycket tid med honom och redan samma kväll så va han superglad när jag kom. Snabbt gick han upp i vikt igen. Nu har han samma vikt som innan :)!
Va rädd att jag skulle förlora honom ett tag men han återhämta sig såå snabbt när han flytta in! Min lilla bebis 😍

Julip
0

Härligt att höra att du fick tillbaka den goa kanin! Frigående måste vara den mest ultimata.. jag har också en önskan om att ha mina kaniner frigående men som det är nu får dom vara i sin hage i mitt rum då dom inte är rumsrena (men jag hoppas dom blir).

Och så fin han var! Är han vit blåögd? 😍

[krysopras]
0

Vad jättefin han är!

Jag har mina två kaniner frigående, fast inte i samma rum för de hatar varandra. Jag tror de trivs. Den som bor i sovrummet hoppar upp och gosar på kvällen + tidigt på morgonen =)

[_annaH]
0

Tack! :)
Han är vit blåögd. 

Just nu är han i halva mitt rum, den största delen. Den andra delen har jag kompostgaller så han inte kan komma åt mot sängen och soffan. Mest för att jag måste fixa undan alla sladdar och måste hitta något så han inte kan gå under sängen :).