Stormen "Simone"
Hur har ni drabbats av stormen än så länge?
Förhoppningsvis kommer inga kaniner eller andra djur till skada!
nga kaniner har döt för att träd rasat :(
Hos oss i södermanland är det väldigt lugnt. Det blåser ytterst lite här och regnar.
Ska vara klass 1 varning här. Som tur är mina kaniner inne i en bod.
Här är det klass 3-varning o det är KOLSVART ute!
Är vettskrämd! Ska hämt amig ficklampa ifall det blir strömavbrott😭
Stormen har ännu inte hittat hit (Thn, v-götaland) lite orolig dock efter att ha sett alla bilder på hustak som flygit alla världens väg.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/live/2/
Här kan ni följa stormen live.
Jag bor utsnför göteborg, det sägs att det ska va 49 m/s här, men har inte varit mycket storm alls. Har iallafall flyttat in alla kaniner i våran källare, där är dem säkrast. :) Men jag tror stormen kommer senare.
Här blåser det hela tiden, ska ut o kolla hur det är
Hoppas de går bra för er!
Aynaz har stormen nått er ännu? Läste på läsarnas kommentarer på aftonbladet att stormen nått Göteborg nu.
Hos oss var det klass 1 varning men det har dom tagit bort nu 🙂
Våra stolar blåste omkul i altanen
Nu har iallafall regnet nått Trollhättan. Hoppas dock att de värsta vindarna missar oss..🙂
#8 Blåste inget för en stund sen, men nu låter det och jag gick ut till balkongen för att se. Fick hålla fast mig i staketet… :/ så nu har det börjat..
Jag tog in mina kaniner på rummet. (har ingen inomhusbur så jag tog kompostgaller och byggde 2 "hagar" L 120xB 80xH så höga som kompostgaller är) och i hagarna så la jag fleecefiltar, "behovslåda", såklart mat och vattenflaska, hus, pet-flaskor med fruset vatten i så att dom kan kyla ned sig. och lite äppelkvistar! Alla saker i båda "hagarna"/burarna! :)