Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etiketthälsa-beteende-och-sjukdomar
Läst 3062 ggr
[Vikur]
1

Min kanin rullar sig!

Hej!

Igår hämtade jag hem en kaninunge på 10 veckor, hon är väldigt pigg och framåt när hon är utanför buren men när hon kommer in i buren så lägger hon sig. Jag har inte sett en kanin göra såhär för hon liksom rullar och sen lägger sig. Hon har inga problem att komma upp eller så, det bara ser lite konstigt ut. Är det ett vanligt beteende hos kaniner? Jag vet ju att kaniner lägger sig/sover olika men jag vill bara veta.

Tacksam för svar!

Fridaaaa
0

Flera av mina kaniner har gjort så ibland 🙂 Speciellt när de var yngre. Då och då har de gjort det.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[neptunens]
5

Mina kaniner slänger sig ofta ner på sidan när de ska lägga sig ner, ser lite lustigt ut. Har hänt att de råkat "rulla över" och då har de blivit jätteförvånade och stirrat på mig som att det vore mitt fel 😉

[Vikur]
0

Tack så jätte mycket då behöver jag inte oroa mig🙂 #2 lilla kanin rullade över igår och hon såg jätte förvånad och stirrade på mig:)

[Tilde]
0

De slänger sig ofta ner när de tänker ligga och vila. Tror inte att de förstår att de tar i lite för mycket ibland och därför ser de så förvånade ut. 😉 Det har hänt att mina niner har slängt sig ner för att lägga sig uppe på en liten kant, men så har de för mycket fart och rullar istället ner för kanten. 😂

[MiniPim]
5

När kaniner rullar betyder det oftast att dom är glada och trivs där dom är. :)