Vaccination
Då jag har bestämt mig för att det är bäst att vaccinera min lilla hårboll så letar jag nu veterinär/djursjukhus/djurklinik. Har aldrig varit hos veterinär förrut (behövdes aldrig med min gamla kanin och visste inte att man skulle vaccinera). Så, har googlat runt lite och försökt hitta i Lund-Malmö området. Har då hittat Lunds Djursjukhus, är de bra? Eller rekomenderar ni något annat?
Om det enbart gäller vaccination så kan du nog vända dig vart som helst (så länge de har vaccinet förstås). Jag skulle höra om de har dubbelvaccinet- lite billigare och behövs endast en dos per år.
#1 Okej, tack för svaret 🙂
I övrigt rekommenderar jag Fågelkliniken i Hjärup. De har en kaninexpert där :)
Rekommenderar samma som #3 dom är duktiga!
#3 & #4 okej, ska se om jag kan boka tid där 🙂
Jag kan för övrigt berätta att det går kaninpest i Malmö nu :( Jag har sett döda vildkaniner i Kirseberg och en veterinär i närheten bekräftade att det är så.
#6 Nej men usch! Hoppas att det ger sig snart och att det inte sprider sig vidare (bor i Södra Sandby utanför Lund).🤔
#7 Du bör vaccinera eftersom du bor så nära, och är du i Malmöområdet, kan du dra det med dig hem.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#8 Ska vaccinera, mamma har ringt typ 6 gånger till Fågelkliniken i Hjärup idag men har inte fått tag i dem… Men hon får fortsätta imorron.
Är dock aldrig i Malmö (och ingen i min familj heller). Men man vill ju vara på den säkra sidan 🤢