Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etiketthälsa-beteende-och-sjukdomar
Läst 688 ggr
ljungensjenka
1

Vaccination

Då jag har bestämt mig för att det är bäst att vaccinera min lilla hårboll så letar jag nu veterinär/djursjukhus/djurklinik. Har aldrig varit hos veterinär förrut (behövdes aldrig med min gamla kanin och visste inte att man skulle vaccinera). Så, har googlat runt lite och försökt hitta i Lund-Malmö området. Har då hittat Lunds Djursjukhus, är de bra? Eller rekomenderar ni något annat?

[lucke]
0

Om det enbart gäller vaccination så kan du nog vända dig vart som helst (så länge de har vaccinet förstås). Jag skulle höra om de har dubbelvaccinet- lite billigare och behövs endast en dos per år.

ljungensjenka
0

#1 Okej, tack för svaret 🙂

slarvigt
0

I övrigt rekommenderar jag Fågelkliniken i Hjärup. De har en kaninexpert där :)

oliverholmström
0

Rekommenderar samma som #3 dom är duktiga!

ljungensjenka
0

#3 & #4 okej, ska se om jag kan boka tid där 🙂

slarvigt
1

Jag kan för övrigt berätta att det går kaninpest i Malmö nu :( Jag har sett döda vildkaniner i Kirseberg och en veterinär i närheten bekräftade att det är så.

ljungensjenka
0

#6 Nej men usch! Hoppas att det ger sig snart och att det inte sprider sig vidare (bor i Södra Sandby utanför Lund).🤔

Fridaaaa
0

#7 Du  bör vaccinera eftersom du bor så nära, och är du i Malmöområdet, kan du  dra det med dig hem.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ljungensjenka
1

#8 Ska vaccinera, mamma har ringt typ 6 gånger till Fågelkliniken i Hjärup idag men har inte fått tag i dem… Men hon får fortsätta imorron. 

Är dock aldrig i Malmö (och ingen i min familj heller). Men man vill ju vara på den säkra sidan 🤢