Försäkring
Har ni försäkring på eran/era kaniner i sådana fall vilken?
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Nej har inte mina försäkrade.
Skulle inte löna sig, lägger undan istället. Sveland har ingen grupprabatt plus att jag föredrar att lägga undan istället.
Tror bara att Agria och Sveland har för kaniner.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har Sveland och är nöjd med dem. Kan tillägga att jag har en buffert också- försäkring täcker ju inte allt och kostar dessutom i självrisk osv.
okej tack så mycket
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Våra kaniner är försäkrade i Agria, kostar 900 kronor/år där självrisken är på 25% både vad gäller veterinärvård samt receptbelagd medicin.
Försäkringarna har väl kommit till användning och tillsammans med vårt kaninkonto, på vilket vi lägger undan 400 kronor/månad, för oväntade kostnader i form av t.ex. vård, känns det bra att vara lite förberedd ifall olyckan är framme.
Ja okej. Å föresten jag har kollat på din youtube kanal den är jätte bra!
Med vänliga hälsningar,
Elvira
jag har Agria med medicintillägg. jag vill gärna ha en försäkring på djur som blir så pass gamla som kaniner. dessutom bör ju kaniner som inte går i avel kastreras och det kan tillstöts komplikationer under narkos som jag hoppas en försäkring täcker.
Mina råttor och möss är dock inte försäkrade
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
#7 Hm, nu blev jag fundersam om det är så att försäkring täcker komplikationer vid narkos🤔Eftersom den inte täcker kastrering…
#7 ja, jag vet inte, men extrautgifter som tillkommer pga av fel i vården borde täckas av försäkringen. Själva kastreringen vet jag att DEN täcks inte
#9 Visst borde de det. Skönt att ha kastreringen gjord, det var en smärre pärs🥵
#10 Usch…jag är lite nervös. På 90-talet kastrerade vi en hingst som blev lite smått galen under sommaren. Precis fel tid på året att bli galen på! Han fick en svår infektion i operationssåret och svarade inte på medicinerna, han fick ställas på dropp med resultatet kraschad mage och efter någon månad tog mina föräldrar beslutet att de hade inte råd att låta honom stå på dropp längre när han inte blev bättre på Sundbyholm, så han avlivades 😭. För en rutinoperation som kastrering…
Klart jag är nervös… 😕
#11 Nej men fy, vad hemskt med hingsten😕 Är det en han-kanin du har? Jag lät kastrera min hane på en kaninvan klinik och allt gick bra-men han var svårväckt och seg med att piggna till och börja äta. Så första timmarna/dygnet var inte roliga, jag fick tvångsmata med CC men sen kom han igång med ätande etc. Nu i efterhand är jag glad att jag lät kastrera honom eftersom resultatet blev så bra- han är lugnare då han slutat jucka och han är helt rumsren var man än placerar honom (förutom några kulor som ska markeras med😃). Dessutom försvinner ju den lilla risken att få testikeltumör. Går du till en vet som är duktig och van med kaniner så lär det gå bara bra🙂- vi håller tummar och tassar för er🌺
oj vad hemskt med hingsten.
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Nej de har jag inte Hade agria på min första kanin mensen hon dog så har jag ej haft någon
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶
Kommer ej att försäkra min kanin. Har pengar sparade om det skulle hända något.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Jag har mina 2 försäkrade i Sveland. Vore hemskt att behöva känna att man inte har råd att ta dem till veterinären om nåt skulle hända. Jag vet hur dyrt det kan bli med en hund.
okej
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Jag har inte mina kaniner försäkrade, det skulle helt enkelt inte löna sig.
Efter varje gång någon kanin varit sjuk (vilket tack och lov inte hänt så ofta 🥵) har jag funderat på att jag kanske borde ha kaninerna försäkrade ändå, men när jag räknat lite på det har jag alltid kommit fram till samma svar. I bästa fall hade jag fått tillbaka 100:- på försäkringen i ett fall, men det är det enda.
Så jag kommer tills vidare ha mina kaniner oförsäkrade och spara undan lite pengar istället som jag kan ha till kommande veterinärbesök, och hoppas att jag aldrig behöver använda dem 😃
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
Okej
Med vänliga hälsningar,
Elvira