Hur gör ni med hö?
Jag har två kaniner och de äter rätt mycket hö, så en djuraffärspåse med 1 kg räcker inte länge. Jag bor i lägenhet så jag kan inte ha en hel höbal hemma, tror jag. Jag vet faktiskt inte hur stor en höbal är =/ Det finns många bönder här i trakten så man skulle nog kunna få tag i hö, jag har tillgång till bil, men hur mycket köper man och hur förvarar man det sedan bäst?
Är det nån här som känner till någon som säljer hö till folk med smådjur i NV Skåne?
Bale brukar ligga på 8-15 kg, lite olika.
Jag har en sådan här säck: http://minlillavra.com/poppedimage.asp?pic=images/Tr_dg_rdsuppsamlare-3.jpg. Rymmer en bale på ca 10-12kg. Har jag inne, ställer in den i ett "förrådsutrymme" vi har.
Du kanske kan köpa av bonde i svart sopsäck som du kan hämta vid behov?
Jag har tyvärr ingen erfarenhet av det förvaring inomhus, bara utomhus, då har jag det i en bod.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Säger som Frida, du kan inte köpa hos en bonde i en svart sopsäck? Höbalar tar ju tyvär väldigt mycket plats, du har ingen balkong du kan lägga på?
Tack för era svar! Ska försöka få köpa i svart sopsäck, känner några bönder i Eslövstrakten. På min balkong skulle höet bli blött för den är inte inglasad.
#3 Jag fick göra det när jag hade 2 kaniner, alltså köpa hö i en svart sopsäck. Så fråga du någon bonde så får du säkert hö :)
Mycket bättre att köpa från bonde tycker jag, för i djuraffären är det oftast inte jättebra hö med väldigt hög pris.
#5 Vad är det för tunna? Med tanke på att hö inte så förvaras helt återslutet 🙂 Eller du har inte lock på?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.