Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettom-dvärgvädur
Läst 13525 ggr
Bella-R
3

Din dvärgvädur!

Berätta om din nin - namn, ålder, färg & teckning och lite allmän rolig info! Glad

O glöm inte att slänga in en bild så att vi oxå kan få njuta av era sötisar ;)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Zvintos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är är då min dam.
Hon heter Moens Angel of Silence, men kallas Malva.
Vit blåögd är hon och är född 6 april 2006.
Är förhoppningsvis dräktig och på dag 16 nu.
Gillade att hoppa när hon var yngre, tills hon kom fram till att det var mycket roligare att ha bebisar istället. Tungan ute
Hoppas på att få igång henne i höst, men det visar sig hur det går.

Denna kommentar har tagits bort.
Kristall
0

#1 & #2: Gud vad fina era små sötnosar är! <3 Längtar tills jag får hem min första vita blåögda dvv. ^^

Min dvärgvädur:
Olipa Kerran Tasha, "Saga"
Madagaskarfärgad dvv, 1 år gammal.
Saga är den av mina nuvarande kaniner som jag har haft längst. Hon är gosig och snäll av sig, men gillar inte främlingar och kan bli lite sur när hon är brunstig.

Hon har fått en kull där det blev två honungar. Jag skulle gärna vilja ställa ut henne någon gång och beroende på poängen ev. para henne med en madagaskar/-manteltecknad hane.. =)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Sashhi
0

Det här är min vackra Irma, gammeltanten på 5 år, Hon må börja komma in på sina äldre dag, men hon piggnar nog alltid till när det finsn mat omkring! Isabellafärgad.

Not your mom, not your milk.

[Wera]
0

Ja här kommer tredje vit blåögda dvärgväduren som presenteras! *Fniss* Dom är ju bara för goa. ^^

Nalle, köpte jag hem på utställningen nu för ett år sedan i Mora. Uppfödd hos Eva-Lena i Örebro (Stigfinnarbergets kaningård, numera Mystquas.)
Färg: Vit, blåögd
Född: 26 mars 2008.
Kön: Hane
Namn: Stigfinnarberget's Snowflake
Tilltalsnamn: Nalle

Själv tycker jag han är lik Bellas Gösta haha :P som liten hade han långa fantastiska öron och nu har han "växt i dom" :P han är sprallig och sjukt kelgo! Älskar människor, klänger som en galen gnu på galret när man kommer till buren, om han har tråkigt (vilket kan vara ofta när han är i buren) sitter han och trycker ihop sig och "somnar" under sitthyllan, ibland har jag hittat han liggandes på sidan och sett död ut! Men så ser man han andas, man håller på med burarna bredvid och låter lite mkt men han reagerar inte - nä här ska sovas! Haha. Eller så kan han få för sig att skutta fram och tillbaka hela tiden, nonstop i buren Tungan ute

Bte ska han ställas ut imorgon för första gången! Hans syster har skrapat ihop 94.5p ;) hoppas på minst lika bra poäng.

Veero
0

Chili - En lat och tjock tjej som har sina stunder och vill helst bara ta det lungt^^ Hopptävlat 3 ggr :) 5 år är hon och har aldrig märkt att hon åldras fast nu så har man märkt snabb åldrig ;/ Min lilla madagaskar tös <3

Zvintos
0

#5: Ja, vit blåögda är helt klart speciella. ^^

Tisdus
0

Här har vi min Peach :)

Hennes hela namn är Coconut's Peach Delight och hon är uppfödd hos Kerstin Almerén utanför Eskilstuna. Hon är född 14 augusti 2007 och hon älskar att hoppa, kela och skutta omkring i sin gigantiska hage :) Där brukar sommarkvällarna spenderas - jag ligger på en filt och hon far omkring som ett yrväder bland rabatter och vinbärsbuskar.

Glömde skriva att hennes färg är isabella manteltecknad :)

Vi har tävlat ca 12 gånger under hennes 2,5 levnadsår. I år har tävlandet kommit igång på riktigt och på varje tävling hon har startat hittils i år har hon tagit en pinne :) Hon är klassad medelsvår med en pinne i rak klass och lätt med två pinnar i krokig klass.

Hon älskar Carrier-pellets och broccoli och när jag matar henne hoppar hon alltid ur buren och springer runt mina fötter tills jag sätter in henne i buren där maten väntar :P

Hon har ett härligt temperament men vet vad hon vill och inte vill, och ibland kan man få känna på hennes humör ute på tävlingar; hon tycker nämligen att man kan bli jobbig när man lyfter upp, sätter ner, lyfter upp och sätter ner. :P Då ger hon en ett litet nyp i armen för att visa att det börjar bli lite väl jobbigt nu.

Men hon är så gott som alltid (förutom vid brunst och ibland på tävlingar när hon är trött) världens snällaste och kan ligga i famnen och mysa i timmar :)

Suzi
0

Här är då min lilla sötnos Glad

Knutte heter han, och han blir ett år nu till sommaren.

Han är svart och har bruna ögon.

Favoritgodiset är torkade äpplebitar, och han älskar att skutta omkring. Till sommaren ska vi förhoppningsvis börja lite med hoppning.

Det verkade inte fungera med bilden, men det kommer när min dator fungerar normalt igen.

Sara-D
0

här har vi lilla Saga.

Namn: Blåzippan´s Saga

Född: 2 Mars 2009

Ras: Dvärgvärdur

Färg: Japantecknad

Uppfödare:Sofia " Blåzippan´s kaniner"

Saga:

Jag fick hem Saga för inte alls så länge sen, kanske 3 veckor sedan. Saga är en underbar liten tjej som är väldigt livlig och hon är väldigt envis! Om man kommer in i rummet och inte hälsar på henne så börjar hon springa runt och hoppa på kallret och bita i gallert och säga " hallå här e jag! hälsa på mig!" Och när hon är ute och springer så ska hon envisas om att hon värkligen ska vara bakgom min bokhylla bland alla sladdar! har hämtat ut henne där 1000 gånger redan i dag o.0

Men annars är hon en underbar kanin som älskar att hälsa på massa folk och djur! hon bor i mitt rum tillsammans med 2 katt mammor och 7 kattungar som är 2 veckor gammla och hon hälsar på dom och katt mammorna slickar på Saga och Saga älskar det! hon har blivit en del av familjen < 3 Min mormor var här och hälsade på, då tog vi ut Saga på mitt rum och det första Saga gjorde var att hoppa upp i mitt och mormors knä  Där satt hon en stund och sen hoppade vidare, och när man ska gå från rummet så kommer hon alltid springades efter en och vil följa med :') en underbar liten kanintjej < 333

Suzi
0

Bild på Knutte. Hör till inlägg #9.

Han är inte så förtjust i att sitta still och bli fotograferad, så det är ganska svårt att fånga honom på kort Tungan ute

Sara-D
1

Fina dvv alla har :D!

Jetaime
3

Min dvärgvädur heter Robyn och kommer från saharahs kaniner som ligger i sydvästra skåne, en bit utanför vellinge. Hon är född i mitten på augusti förra året och är runt 9,5 månad gammal. Hon är i färgen havana, och det är rätt ovanligt på dvärgvädur i sverige, iallafall än så länge, och det finns inte så många snygga heller, jag tycker själv att robyn är aldeles för liten och har för smalut huvud, men hon är såklart fin ändå :). Hon är otroligt envis och en aning galen :P Det är en enorm skillnad mellan henne och mina teddysar, så otroligt mycket mer energi i denna lilla flickan. Jag hade tänkt ha henne till hoppning när jag köpte henne, och till en början var hon otroligt duktig och flög över det mesta, men i samband med en lite "trotsperiod" så har inte alls velat hoppa, tänkte hon skulle få lite paus från hoppandet nu och så får vi se om hon kommer igång lite senare igen.

Här kommer en liten bild på henne också ;)

Bella-R
1

#13 Jag älskar hennes färg! Så underbart fin :)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

tinaLY
0

Detta är min Dumlé, isabella brokad på snart 6år, har haft honom i snart 2år.

Jag fick hem honom från en förre detta vän, hennes storasyster hade tröttnat på honom och jag ville gärna ha denna söta skutten^^ när han kom hem till mig rann hans ögon, smutsig päls, ett stängt öga och mager. Men idag efter några veterinärbesök är han frisk!(: dock har han en böld på kinden men sålänge han kan äta är det lugnt, hans ena öga rinner då & då när det känner för det. Men veterinären tycker han mår bra^^ Dumlé är världens mysigare kanin som ligger och dreglar och "tuggar" när man kelar med honom. Han kommer när man kallar och gör allt för att få uppmärksamhet!  Älskar den kanin så! <3

Sara-D
0

tinaLY: aww gud så söt! blir ju svimvärdig av söt het Oskyldig

PrinzeZz
0

Mina dvv finns på respektive länkar Glad

Isa

Brasse

Petter

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Jojosen
2

Hej!

Detta är min lilla plupp på ca 3-4 månader. Molly heter hon :)

jag vet inte riktigt när dom börjar brunsta och sådär men jag tror nog hon gör det, för hon är otrooligt busig och skvätter kiss överallt och bajsar jättemycket utanför buren.  Förvånad haha!

Men hon är superkelig och älskar att leka. Hon är min andra kanin.

Har hoppat lite grann med henne och hon gillar det, vilket inte min förra gjorde :P

När vi skulle köpa henne i djuraffären så hjälpte en tjej oss att sätta ihop buren. Gallret råkade ramla på stengolvet och alla djuren hoppade in i sina hus och blev vettskrämda, utom lilla Molly som nyfiket undrade vad som hände. xD så söt!

Går ut med henne varje dag nu i sele och hon älskar det! Får värsta glädjeskutten och springer så fort hon kan runt, runt, runt, hahaha! Hon är min lilla fotomodell just nu, har precis fått en systemkamera. Så här är den finaste bilden.   Skrattande

Hejdå! ^^

[Bolten]
2

Här är min lilla kanin unge Pralinens Kanaye. Han är en 2,5 månader gammal dv.vädur:D Mkt fin hoppstam Hehe^^ kommer såklart att tävla hoppning:D

SagaoAlfred
0

Nolås Saga.
Isabellafärgad dvv på lite över 3 år.

Min lilla tjockis som äääälskar att äta.
Spelar ingen roll om det är pellets, sallad, frukt, grönsaker, hö.
Hon äter allt! När hon sprang lös i huset förut så åt hon tom. godis och chips (naturligtvis tog jag ju bort det så fort jag såg att hon åt.)
Älskar också att springa runt i hagen och göra glädjeskutt, vara ute i sele osv.
Har tänkt att testa och hoppa med henne nu i sommar. Får se hur det går. :)

SagaoAlfred
0

Pinglagårdens Tilda.

Hon är egentligen en lejonhuvad dvv, men har ingen man alls och ingen längre päls så hon ser precis ut som en vanlig dvv.
Svart wienertecknad med ett blått öga och ett odd-eye.
1 år gammal.

När jag fick hem henne när hon var ca 4 månader så var hon otroligt lugn och mysig.
Kunde göra vad som helst med henne, hon gick med på allt.
För cirka 2 månader sedan så bet hon helt oförberett mig när jag skulle ta upp henne ur hagen. Var sedan arg i buren också.
Var riktigt ledsen och visste inte vad jag skulle göra. Hon bodde ute då, så jag tog in henne och hade henne på mitt rum. Var med henne varje dag, jättemkt, och nu är hon i princip som vanligt igen.
Antar att det var en liten trotsperiod.

Ska även börja hoppa med henne i sommar. Har testat lite innan inomhus och det gick sådär, hoppas på att det ska gå bättre att hoppa utomhus. :)
Hon bor tillsammans med en kastrerad dvärgvädurshane vid namn Hubert, som är min sambos kanin :)

Zvintos
0

Ännu en vit blåögd dvärgvädur.  =)

Stigfinnarbergets Chris, men kallas för Nisse.
Vit blåögd herre som är född den 10 Mars 2007, så han är alltså 2 år och 3 månader.
Härlig en, som gärna blir kelad med och knorrar till hälsning.
Snudd på kopia av min förra hane, bortsett från att Nisse inte går att bära precis hur man vill.
Utställd på 94.5, men ska ev ställas på Dala-Expo i augusti och hoppas på högre poäng.
Om han kan hålla sig ren dvs… Oskyldig

Pandy
1

Vad fina alla era dvv är!:)

Olgakanin
1

Å jiisses vilka godingar alla är! Glad

emms
1

Färg: Zobelsiames blå
Född: 1 april 2008
Namn: Skanörs Muffin
Tilltalsnamn: Muffin
Ras: Dvärgvädur Fuchs

Övrigt: Mycket knasig liten kille ;D kan aldrig sitta still utan det är full rulle hela tiden ;). Bor inne i mitt rum just nu men ska få flytta ut om ett år då vi flyttar. Om någon månad ska jag försöka sätta ihop honom med min andra kanin. Han är såklart kastrerad :)

Emma

emms
0

Färg: Gul/svart japantecknad wienertecknad
Född: 8 april 2009
Kön: Hona
Fullständigt namn: Granlundas Gnizta
Namn: Renesmee
Tilltalsnamn: Nessie
Ras: Teddyvädur

Övrigt: Snäll liten tjej. Ganska försiktig av sig. Är inte riktigt van vid mig än men jag umgås så mycket som möjligt med henne :). Tycker inte om att bli kammad men övning ger färdighet ;D. Ska flytta ihop med Muffin när hon blir könsmogen och ska också flytta ut nästa år. Hon bor också i mitt rum just nu :)

Emma

utekaninen
0

Lilleman:

Lillman fick jag hem för ungefär 3 veckor sen. Han är 12 veckor. Han är en mysig och lungn liten kille. Han har inget problem med att jag klappar honom eller har honom i mitt knä ,men så fort jag håller honom över marken så blir han väldigt rädd. Han bor själv just nu men när han blivit lite äldre så kommer han att få flytta ihop med min hona.

tinaLY
0
#16 tack!(:
Katter3
0

Kiwi
Brun zobel mantlad dvärgvädur, född 2006

Jag köpte min underbara Kiwi den 3 juni 2006 i en djuraffär. Hon är en mycket försiktig kanin som tycker om att sitta i mitt knä och bli klappad.
Pappa tyckte att jag skulle köpa en kanin till, som sällskap till Zack (som vi då trodde var en hona.) Vi åkte till den djuraffären där vi köpt Zack. Det fanns två kaniner för tillfället där, en svart och en vit med lite bruna fläckar. Mamma tyckte att den lilla vit-bruna var så söt och det slutade med att vi köpte henne. Jag blev inte kär i henne på direkten, men det ändrade sig fort. :)
Hon är en väldigt kelig kanin som också är mycket försiktig. Hon älskar att slickas!

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Katter3
0

Nowa
Madagaskarfärgad dvärgvädur, född 2007

Nowa är en väldigt självständig kanin. Hon gillar inte att bli klappad eller bli buren. Hon är väl ingen sådan kanin som jag skulle ha valt om jag visste hur temperamentet var, men nu är det ju min kanin och jag älskar henne ändå.
Mina älskade pojkar, mina två första egna djur hade dött. Jag kunde inte tänka på något annat, och grät i stort sett hela tiden. Tre veckor efter Zacks död bestämde jag mig för att köpa en till kanin som sällskap till Kiwi. En hona så de kunde vara tillsammans i rasthagen. Det var ju inte säkert att Kiwi skulle komma överrens med den nya kaninen, men om det inte skulle funka hade jag ju ändå två av allt. Två av de olika burarna, matskålar, vattenflaskor osv.
Mamma och jag åkte den 1 oktober 2007 till djuraffären. Och där fanns hon ju! Så otroligt söt och fin, en madagaskarfärgad dvärgvädur. Jag bestämde mig nästan på direkten. Vi reserverade henne och hämtade hem henne dagen därpå.
Hon fick namnet Nowa, med w för att det skulle passa ihop med Kiwi. Tyvärr gillade inte Kiwi Nowa, och de bor i vars en bur och de har till och med vars en rasthage. Det funkar bra ändå!

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Josefineeklid
0

Min lilla Colan är 5 år gammal, men vi har inte ägt honom så länge. Han är madagaskar.
Han är en väldigt duktig hoppare, men nu på litelite äldre dar har vi tagit det lugnt med honom.
Han är rumsren, vägrar dock kissa ifall han inte har toaletten i närheten.

Min kompis ägde honom först, men då hon insåg att hon inte hade tid med honom längre, fick vi honom & alla tillbehören helt gratis! Han har blivit väldigt bra vän med våra katter, och eftersom han är ensam innekanin (våran lejonhuvade bor utomhus) så leker han väldigt ofta med katterna. Under uppsyn, såklart. Han är nog den lugnaste kanin jag någonsin ägt, förutom min lejonkanin. Han är en underbar kanin, helt klart.

( har ingen riktig bild på honom än, men ska fota så fort jag hinner.)

besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg Kyss

www.sjuttiotal.blogg.se

Zvintos
0

Söta alla är ^^

MixiDixi
0

Färg: Chinchilla tror jag …

Ägare: mig såklart!

Namn: Dixi.

Smeknamn: 'Mixi Dixi' eller 'Gummsesötan' fniss.

Dikt: (haha) Gud, en trevlig kanin med lite fart. Du kunde ju heta heart. Dina tassar så lurviga å söta. Du är den bästa kanin man nånsin kan möta! Varför valde matte just dig? Det vet jag ej. Så söt med lite burreburr. Du far iväg med ett litet surr . Såklart jag ej dig vill släppa. Du är den bästa kanin man nånsin kan träffa.

Hur jag skaffade henne:

Det var ju nästan lite underligt. Jag kom in i en box med ÅTTA små skuttande niner. Alla var galna i skor, skulle svansa efter en. Jag spanade en stund, tillslut tog jag upp en liten chinchilla färgat unge som såg lugn ut. Jag bästemde mig, vi hörde ihop som ett par. Jag visste att jag ville ha dig. Men alla var så söta … Efter mycket gos så släppte jag ner Dixi och försökte fånga den 'söta manteltecknade' . Men den var sjövild, du var den som var lugn. Min kompis var med, och kelade med 'den skitvitiga'. Jag tog upp Dixi igen, och sedan var goset igång. Du somnade i min famn så sött. Jag älskade dig, och när vi skulle åka hem så protesterade jag. "Jag vill inte hem!" tjurade jag. Men sedan sa min kompis att jag fick åka och hälsa på henne när jag ville! Gissus va´ jag blev glad. Så jag pussade dig hejdå och fick åka hem. Vi kom på två bra namn, Daizy och Dixi. Dixi skulle du heta, Daizy passade inte dig. När dagen var inne: jag surrade omkring i vårat hus och kollade på klockan. När blev klockan sex? Men sedan efter några minuter efter sex kom jag hem med Dixi …

Zvintos
0

#33: Din lilla tös är viltzobel. =)
Syns särskilt på den bruna nosen.

Husberg
0

Min flicka. En Dvärgvädur, chinchilla färgad, 1,5 år gammal. Älskar snö och färskt gräs, ska alltid smutsa ner sig och vara en riktig lortfia. Tittar alltid fördärvat runt omkring sig ståtligt.

Hennes personlighet är makalös och fin, finns ingenting i henne jag hatar, bara älskar.

MixiDixi
0

Min? Trodde de var en chinchilla …

Brownie
0

Färg: Isabella

Ras: Lejon&hermelin blandn./korsn.

Ålder: drygt 1år & 10mån

Namn: Bamse

Kön: 1.0 Hane

MixiDixi
0

Ska ändrar på Dixis 'presention'.

Ålder: 6 månader, alltså ett halvår.

Namn: Dixi.

Smeknamn: 'Mumsepumsan', 'sötisen'.

Färg: viltzobel brun.

Ras: korsning mellan Löwen och Dvv, då en lejonhuvad dvv!

Dixi är en otrolig snäll kanin, gosig, ska alltid ha MAT … Skrattande. Jag älskar Dixi och hon är som en bästis för mig. Jag kommer ge henne den tid hon behöver, kosta vad som kosta! När Dixi var liten var hon nyfiken, men lite försiktig. Om man råkade skrämma henne flydde hon in i 'skyddsrummet', eller spånrummet som man inte kan se, allså som ett hus i buren. Hon är rolig, charmig och ett litet rufs-troll som ska springa fram till en och man ser att hon säger: "lyft upp mig, gosa med mig! Jag vill ha uppmärksamhet!" Tack från mig och Dixi!

minkaninester
0

Namn: Ester

Ålder: 1 år & 3 månader

Färg: Isabella

Ras: Lejonhuvad dvv

Ester är en riktigt kelen mys kanin, gör aldrig något dumt och är hur tillgiven som helst. Hon är ganska bra i hoppning, (tycker jag ;P) och vi tävlar lite då och då. Ester är så speciell om man kan inget annat än att bli alldeles kär i mitt lilla monster! :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

LinneaJohaanson
1

Ska jag väll ta och lägga upp alla mina "suck" Haha :)
Ska väll för en gångs skull lägga upp alla på min och mina kompisars uppfödning.
Hold your breath dom är många.

Namn: Twix
Född: 2004
Färg: Blå/egern wienertecknad
Ras: Dvärgvädur
Ägare: Jag

Min lilla älsklings kille

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

LinneaJohaanson
1

Namn: Putte
Född: 2004
Färg: Brunzobel Siames

LinneaJohaanson
0

Namn: Marijagårdens Mats "Hugo"
Född: 2008
Färg: Madagaskar
Ras: Dvärgvädur + pytteliite holändare- Viilket tyvärr synd på öronen

LinneaJohaanson
1

Namn: Wilma
Född: 2009
Färg: Vit blå ögd
Ras: Dvärgvädur, helt ren rasig trotts helknasiga öronen

LinneaJohaanson
1

Namn: Kuckelbos Min Vilja
Färg: Blå otter

TILL SALU

LinneaJohaanson
1

Har två teddysar men eftersom det var en dvärgvädurs tråd lägger ja inte upp dom.
Slut på mina egna nu kommer uppfödningens

Namn: Timmy
Färg: Vilt gul/japan tecknad
Ägare: Jag, Emma och Ida

LinneaJohaanson
0

Namn: Curry
Färg: Chinchilla
Ras: Dvärgvädur (kan möjligt vara blandning)

LinneaJohaanson
0

Namn: Wiggo
Färg: Vit blåögd

LinneaJohaanson
1

Namn: Tresure
Färg: gul/svart japan tecknad
Ras: Lejonhuvaddvärgvädur

LinneaJohaanson
0

Namn: Flingan

LinneaJohaanson
1

Namn: Billstas Syster
Född: 2006
Färg: Vilt grå

TILL SALU

LinneaJohaanson
0

Namn: Piggelin

LinneaJohaanson
0

Namn: Melody
Färg: Blå

LinneaJohaanson
0

Namn: Bosse
Född: 2008?

( Har ingen bild på honom än )

LinneaJohaanson
0

Namn: Mumin
Ägare: Jag och Ida

LinneaJohaanson
0

Namn: Wimsan

Det var alla, ja vet dom är många men underbara

malin--a
0

Namn: Teddytassens Breez

Kallas: Jocke

Kön: Hane (kastrerad)

Färg: svart/gul japantecknad

Född: 3 maj 2009

De går inte att inte tycka om Jocke, han är en helt underbar liten kanin :)

Fast väldigt blyg när de är folk han inte känner igen, annars är han en liten 'buffel'.

Hoppning tycker han oxå om, hemma springer han och hoppar i raketfart, medans han på nya stället mest sitter och stirrar på dom.

Älskar den lilla tok-kaninen :)<33

(Bilden är från en utav hans första hoppträningar)

Josefineeklid
0

Min älskade Colan (se #31) dog nu för någon vecka sedan .. vi vet inte orsaken, dock. jag var inte hemma då så jag var inte med om det på samma sätt som min mamma. Men jag saknar honom så himla mycket! han var världens mysigaste kanin.

Jag älskar dig allra finaste Colan. <3

besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg Kyss

www.sjuttiotal.blogg.se

hugoochip
0

Namn: Best you can get

Kallas: Molle

kön: Hane

Färg: Manteltecknad

Född: 21 januari 2006

Han är en riktigt mysig kanin som ÄLSKAR att vara i famnen<3

Han hoppar som en gud och är så social att man kan tro att han är e hund.Han älskar sin stora bur. ibland kan han vara lite hanig men vilken hane kan inte det;) Jag älskar honom av hela mitt hjärta.

Marsvinsgalen
0

Namn: Bråkmakargatan`s Molly ( kallas bara Molly )

Färg: Blåögd vit

Född: 22/02-06

Uppfödare: Bråkmakarsgatans

Ägare: Jag såklart! =)

Bild kommer snart! =D

Elina.
0

Här har vi min lilla dvärgvädursgubbe. Färgen är viltgrå och han är född -06.

Emelie-E
0

#56 Åh, en Teddytassen kanin =) Har en jag med ^^

Fanny98
0

#56 Vi köpte våra kaniner från samma uppfödare!

Min kanin heter Teddytassens Bernt. Hans smeknams är Tussen, Pussen, Tuss-Puss och Tussilull. Han är han är viltgrå weinertecknad. Hans ögonförg är brun. Han är född 15/6-09.

malin--a
0

#61 & #62 vad skoj. :D

alwiz
0

Vad gulliga kaniner alla har :)<3

Min Dvv har gått bort för ett litet tag sen så kan tyvärr inte lägga upp  om någon kanin själv ;O

[Empisen]
0

Namn: Tiger

Kallas: Tiggelitiger

Kön: HaneRas: Lejonhuvad dvärgvädur

Ålder: Cirka 11 veckor.

Tiger är en busig kanin, älskar att bli klappad men inte att vara uppe i famnen, är ett riktigt matvrak.. Och älskar att pussas på byxorna Flört

tinaLY
0

#15 En ny bild på min myskanin Dumlé <3

riiffen
0

Här kommer en bild på Riff, örat är lite suddigt menmen ;) Han är en svart dvärgvädur, född den 11 mars i år. Att jag fick honom var egentligen en slump, min syster skulle köpa en kanin och jag följde med och jaa xD Han var så söt och kelsjuk, kärlek vid första ögonkastet typ^^ Jag har hopptränat honom litegrann, han är ganska duktig men hoppar väldigt lågt i koppel, desto högre i hagen. Inte vet jag varför :P Jag har aldrig ställt ut honom men ska göra det till våren. När jag ändå håller på kan jag tillägga att han är världens sötaste och bästa <3

medarbetare på allergier.ifokus .

hugoochip
0

#58 jag glömde bilden^^

nellachilli
0

#68 såå söt lilla molle bolle är<3

hugoochip
0

68# Tack!

Jag han är bra underbar den lille plutten:)<3

hugoochip
0

66# Din kanin är så otroligt lik min ena kanin Molle!<3

Denna kommentar har tagits bort.
Emmsann
0

Jag har åtta dvärgvädurar men jag kan berätta om mitt nya tillskott Amanda.

Amanda har jag fött upp själv, hon är född den 13/8 - 09 så hon är inte så värst gammal. Hon har en väldigt udda personlighet. Hon har jätte svårt att klara av vissa saker och att lita på andra kaniner, nu bor hon med sin  stora syster och sin mormor och det funkar bra men det tog ett tag för henne att verkligen acceptera det. Hon har jätte svårt för att åka bil bland annat, man kan verkligen tro att hon ska dö när man åker bil, hon blir hängig och trött och ser nästan lite illamående ut. Så kan det lätt bli också när hon springer för mycket eller ett längre tag.

Hon har visat stora talanger för hoppning och verkar ha väldigt långa och starka bakben vilket jag tror är ganska positivt så vi ska börja träna nu när snön har lagt sig. Eftersom jag sett henne växa upp och jag såg också när hennes kull föddes så har vi skapat ett ganska starkt band mellan oss och vi passar jätte bra ihop!

(Det är den lilla gråa på bilden, den andra bruna är min kanin Jojjo som är mormor)

/Emmsann

//Emma

Marsvinsgalen
0

Och nu kommer bilden på Mollan! ------>

Flört

SaraDerek
0

Gud så fina alla vita dvv är!!

Nu längtar jag ännu mer tills Lördag då jag ska hämta hem min första vit blåögda hane :D! Han blir min första kanin med stamtavla med ^^ < 3

Majakanin
0

Fullständiga namn: Amulettens maja

Färg: Vilt gul

Ålder: Blir ett den ett den 1 april

Född: 09-04-01

Temperament: Nyfiken, matte älskare och busig.

Älskar: springa lös, gå i selé, vara ute, kajsa(rumskamrat till Maja) och matte såklart! PS; Mat älskar hon också!

melonsmak
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min kanin heter Vinternattens Ögonsten men kallas Rocky. Han är stamboksförd på 94p och är viltgrå wienertecknad. Hopptävlad är han också och han är klassad lätt ny rak och krok än så länge :)

Till vardags är Rocky en gudomligt söt liten krabat som är lite lat utav sig när han springer i sele. Försöker fortfarande hitta rätt knappar som kan ge honom lite mer fart! Hans favoritsyssla är att kolla in honor och ligga och mysa i famnen…

MoaE
0

#77 Han kan inte vara wienertecknad om han är utställd och stambokförd på 94 poäng ;) Wienertecknade är inte godkända för att ställa ut..

[Wera]
0

#78 Han kanske har vitblåögt i leden (många blandar ju vit bö med viltgrått eftersom viltgråa brukar ha bra kroppar/huvuden m.m eftersom man kommit längre med dom i aveln). och även om det inte syns kan han bära på vit bö (därmed wienerteckning) så han kanske är wienerbärare. :)
Han kan ju fortfarande ställas.

[Djurlinnea]
0

Ja då är det väll min tur! :) Och bara en fråga kan jag slänga in lite info om min Lejonhuvade dvärgvädurs hona? :)

Gunilla

Gunilla även kallad Nilla är en 10 veckors unge :) Hon kommer från Bynäsuddens kaninuppfödning :) Hon är somsakt en dvärgvädur rexbärare! :) I färgen svart :) Supersöt och hur tokig som helst. På morgonen brukar hon ta sig en runda eller två i buren…Dvs. att springa runt, lägga sig ner, dricka, springa in i huset, gnaga lite och gräva…Så gör hon fast om och om igen…Rätt jobbigt då hon gör det på morgonen vid halv 6! Men vad gör man inte för sin sötnos? :)

Lite planer har jag ju med Nilla. Tänker ställa henne i höst/vinter och sedan ta en kull med henne! ;) Ungarna kommer då säljas med härstamningsbevis då jag inte riktigt förstår hur man ska skriva en stamtavla! :) Och sen till våren nästa år så ska jag para henne igen när hon är redo! :)

[Wera]
0

#80 Det tycker jag, vrf inte. Fortfarande dvärgvädur, dock med man/kjol ;)

Kristall
0

Nalle

Nalle är en envis, rolig, snäll och nyfiken liten järngrå dvärgvädur på ungefär 2-3 år. Han är troligtvis inte renrasig men ser någorlunda rastypisk ut så jag presenterar honom som dvärgvädur iaf. :)

Jag fick Nalle i julklapp och han anlände hos oss den 25:e december 2010. Han är en omplacering och var lite skygg och tillbakadragen när han kom, men han har börjat ty sig mer och mer till människor nu. Kloklippning var något helt främmande, likaså sele och koppel, och snön var han inte van vid trots att han varit utekanin. Överviktig var han också, då han fått bröd och gnagarblandning i mängder, så han är fortfarande inte i optimalt skick men vi jobbar på det med rätt kost och motion :) Nu är han kastrerad sedan tre veckor tillbaka och om någon vecka ska han få flytta ihop med min honkanin Saga.

Har börjat hoppa med honom med goda resultat, höjderna är inga problem och farten är det heller inget fel på när han väl kommit igång, och han gillar det så mycket att han självmant tvärvänder efter att ha hoppat en bana, för att hoppa den en gång till :D

Han är otroligt söt, kommer fram och puffar försiktigt på ens ben när han vill ha uppmärksamhet och när han är trött slänger han sig ner på sin favoritfilt, en blå fleecefilt från IKEA som börjar bli ganska sliten <3 :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Fridaaaa
0

Då slänger jag upp på min lejonhuvade dvärgvädur Tufsan :)

Hon är en hona på ca 5 år, en g/s japanbrokad.
Kelig kanin med spring i benen, men hatar att hoppa.
Lite för tjock (varit det sedan jag fick henne sommaren 2009), går sådär med att banta henne =) Hon älskar att springa i sele, gillar inte snö xD Då sitter hon mest stilla, och verkar frysa stackarn.

Jättesnäll är hon, nyfiken och go.
Fått 1 kull ungarn innan min killes mamma tog hand om henne (Tufsan kommer ifrån ett "djurhem" som heter En Andra Chans), tog en kull ungar på henne gjorde min killes mamma men alla var döfödda.
Nu är hon för gammal för att få bebbar:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

oliiver
0

Namn: Oliver

ålder: 6 månader

färg: viltgul

Oliver är en jätte gosig och snäll liten kille. Han älskar att att hoppa och är väldigt intresserad över det sedan han var yngre.

/Kram Betul ♡

lollipop99
0

Namn: Sotis

Ålder: 7½ år

Färg: Svartvit

Uppfödare: Egenuppfödd

Sotis är världens mysigaste kanin som ÄLSKAR gos och godisFlört   

Vi har fött upp henne själva och hon har alltid varit supertam och sällskaplig.

Hennes föräldrar är Stampelina (svart) och Lille Skutt (gulvit)

Världens mest underbara kanin!

En bild på mig och Sotis!

//Sara (lollipop99)Tungan ute

Zvintos
1

Det här är min enda dvärgvädur i nuläget, då jag sadlat om från vit blåögt till white zobel blå och brun.

Den här tösen heter Solöns Ulva och är white zobel blå. Född 9 April och alltså 8 månader gammal. Fick 90p i B-klass, men gick tyvärr ej igenom sin första A-klass (avsaknad av sidoteckning). Teckningen är såpass få som håller på med, så det är en del jobb kvar. Glad Ska ställas mer och se om hon går igenom, bara hon kommer ur sin fällning.

CorneliaAndersson
0

Min förra dvv!

Färg: Vit med svart mantel
Fullständigt namn: Vilma 
Namn: Vilma
Tilltalsnamn: Vilma, Vimme
Ras: dvv

Övrigt: Vilma är en ganska gosig kanin som älskar äventyr. Mysig men också försiktig. :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[Hamster 4 ever]
0

STAMPE!!

Färg: Blå/Brun zobel

Född: 25/6-2011

Pappa: Torsten

Mamma: Augusta

Namn: Stampe

Jag har precis börgat träna kaninhoppning

med min lilla gulleplutt.

JAG SKULLE BEHÖVA HJÄLP MED ATT AVGÖRA OM HAN ÄR BRUN ELLER BLÅ ZOBEL.

Zvintos
0

#88: Utan tvekan zobel brun. Glad Vore han zobel blå skulle han varit blå i färgen.

conejos
0

Tyfon, min gamla skrutt. Han fyller 8-9 år snart, har inte riktigt koll hur gammal han pga av att han inte hade stamtavla och det var så pass länge sen att vi inte minns årtal. Han är en viltgrå manteltecknad liten krabat, tycker det är synd att han inte går att ställa ut ,för han har riktigt fint huvud och bra öron. Han är världens snällaste och gosigaste kanin.

Tyvärr är Tyfon hängig nu pga åldern,hoppas dock han piggnar till och lever några fler år! en bild på sötnosen

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

[Hamster 4 ever]
0

89# Tack!!!!!!!!

Moalinn
0

Född: 29 april 2011
Namn: Hagalund´s Frosen Teardrop
Tilltalsnamn: Frosen
Ras: Dvärgvädur (rexbärare)

Övrigt:
Sprallig och livsglad kanin som är väldigt hanig så han ska få sig en kastrering. Han är alltid positiv och vill helst inte göra fel, fast att hoppa är inte alls intressant även om han tycket att det är roligt när han är lös i hagen och när jag lockar med en massa godis, då är han riktigt duktig!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Zvintos
0

Kanske ska presentera min nya avelshane också, tillika Ulvas partner.

Sandåsen´s Frasse är hans namn och han är white zobel brun, dock en väldigt mörk sådan. Född 29 april 2009 och är alltså 2 år och 9 månader. Väger runt 2kg men ska ner till 1.8kg. Riktig goding är han och har väldigt bra white teckning. Han må vara mörk, men det har jag fördel av också eftersom Ulva är såpass ljus. Han är stambokförd på 91p med kommentar om att han är för mörk zobel, men har bra white teckning. Så det blir spännande att se vad han kommer ge i min avel. Glad

m.sanfridsson
1

Bubben är en dvärgvädur på ca 6 månader. Jag har haft honom i lite drygt två månader. Han överaskar mig varje dag.. Från första dagen var han rumsren, genomsnäll och nyfiken. Han söker sig till mig och slickar (putsar) intensivt och puttar på handen när han vill bli kelad med. Vi bor i lägenhet och han har lagt upp sina egna bus-sträckor.. Det går fort när han leker, jag lovar. Underbar kanin.

Viccan92
0

Har själv konstigt nog bara en dvv som är min egen. Känns jättekonstigt som tur är så kommer en hona till sommaren. Men iaf han heter Freedom har har 12,5%löwen i sig vilken inte märks alls. Han är svart och blir tre år nu i vår. Har fött upp både honom och hans pappa så han betyder otroligt mycket för mig. Han har mycket energi och kan liksom sina föräldrar knappt sitta still. Kommer man till buren blir han överlycklig och springer runt, runt. Men när han väl är lugn så är han otrolig gosig. Trivs också bäst i en gräshage. Är han inte i det så blir han snabbt rastlös.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[MiniPim]
0

Här är en av mina dvärgvädurer. :)

Han heter Mini Pim han är drygt 1 år än.

Färgen är vit blåögd!

Han ÄLSKAR att hoppa! Det bästa han någonsin vet!

Kram - Aynaz ♥

[Airo]
0

Namn: Zorro , vet inte vad uppfödarens uppfödning heter , men han har stamtavla .
Färg: Viltgrå

Uppfödare : Sofia Boqvist

indra-bus
0

Namn: Peppsi ( Vet inte  vad han heter i stam tavlan, skulle få den hem skickad men den kom aldrig)

Ålder: 1år.

Färg: havanna

Kön: hane

Han e jätte gosig. Brukar busa med våran katt. O ligger hunden ivägen hoppar han över henne. De ser roligt ut.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

PandanNilsson
0

Namn: Melker

Färg: Brun-Vit mantel tecknad

Ålder: 6 månnader

Övrigt: Melker kom hem idag, han är vår nya blivande avels hane.

Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.

Kolla in min kaninuppfödar sida! här/

Fridaaaa
0

#99 Har du mer helbild på han? För tycker han ser brokad ut :)

PandanNilsson
0

Okej, en på hans rygg, om de är okey? :)

Viccan92
0

#101 Han är inte brokad men vet inte hur bra teckningen är.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

emmajensennn
0

följer denna tråd och laddar upp eget sen med ;)

You can't make a rainbow without a little rain

PandanNilsson
0

102# han är ingen utställnings kanin :P Men han är manteltecknad, och om man vill, så får man kalla det en dålig sådan :P Jag tkr han är söt iallafall. :)

Fridaaaa
1

#101 Ja där ser han mer mantlad ut :)

Här är min ddv rex Gruff!
1 år gammal :D

Zakarias
1

Här är min första kanin, som vi tyvärr inte vet vad som hände med :(

Namn: Bobo

Färg: Blå zobel

Ålder: blev ca.4-5 år

Ägare: Var jag

PandanNilsson
0

Söt kanin 106 & 105 <3

Katten_
0

Kanske lite sent, men…

Här är då min kanin, i alla fall den som är renrasig dvv! :)

Namn: Fyrklöverns Wix

Heter nu: Cornflakes

Ras: dvärgvädur

Färg: viltgrå

personlighet: Man vet aldrig vad som händer med Cornflakes. Han kan sitta i knäet, nästa sekund ska man ta ut honom. Och han FAAAR iväg!

Springer runt. Kollar sig runt överallt. Försöker ta sig in överallt fast han är stor som attan! :) Inte så tjock, utan stor och lite tjock :P vi jobbar på det! :)

/Christel & kaninerna! Glad

[Wijsa Kaberg]
0

#108: Är du nöjd med köpet från fyrklöverns uppfödning? Funderar lite på att köpa en kanin därifrån isf ;)

Katten_
0

Ja, jättenöjd! Köpte 2 kaniner därifrån. Cocos också Cornflakes.
Men Cocos dog. Blev skrämd av något eller hjärtattack. :(

Men är jättenöjd med Cornflakes, världens finaste kille enligt mig! :)

Här är en liten video från idag :)

Katten_
0

Ska se om du ser lite ;) rekommenderar dem verkligen! :)

[Wijsa Kaberg]
0

#111: Naww! Gulleplutt!

Katten_
0

Haha ja :) #112 ;)

sländanskaniner
0

Chicko

Dvärgvädur

Hane

*2009

Viltgul

sländanskaniner
0

Blev konstit med mitt förra ;o?

så skriver en ny ..

Chicko

Dvärgvädur

Hane

*2009

Viltgul

Fridaaaa
0

#115 Du kan ändra ditt inlägg upp till 1 timme efter att du har skrivit.

sländanskaniner
0

116 # Hör gör man xd? Är ny här, hehe ..

Fridaaaa
0

#117 Trycker på "hantera" under ditt inlägg ;)

Exempel
1

• Norrgårdens Exempel "Exempel" • Hane  • f. 10 April 2011 •  Zobelsiames Blå/Brun (?) • Bra hoppare, liten pussgris

Zvintos
0

Ser att mina nykomlingar inte är med. Glad

Äldst av nykomlingarna är Zvintos Alli, som är född 31 mars 2012. Hon är zobel brun hona och dotter till Ulva och Frasse. Otroligt fin tjej med härligt temperament. Hon flyttade till mina föräldrar vid ca 10 veckors ålder, men trivs nu inte särskilt bra när hon blev ensam (inga andra kaniner runtomkring). Då hennes bror Aslan, som jag sparade, har något knas med bäckenet som gör att han skuttar konstigt så blir det så att han flyttar hem till mina föräldrar och blir 100% kelkanin och Alli flyttar hit istället. Förhoppningsvis blir det bäst för alla. Glad Hon är inte här än, utan flyttar hit på söndag.

Zvintos
1

Sen har vi Zvintos Beatrice, white zobel brun hona född 26 Maj 2012. Dotter till Ulva och Frasse hon med och alltså lillasyster till Alli och Aslan. Superfin tös som ser ut att bli lite mindre i storleken, vilket bara är en fördel. Har fin färg och bra teckning, så denna fröken hoppas jag mycket på. Inte blir det sämre av att hon är riktigt mysig också.

Zvintos
0

Till sist har vi Beas kullbror Zvintos Benjamin, som är white zobel blå. Denna herre har stulit mitt hjärta totalt! Tanken från början var att bara spara en unge, men jag kunde inte släppa ifrån mig denna goding. Han har lagom färg och ser ut att bli skapligt rund och fin. Lika sällskaplig och mysig som sina syskon och föräldrar. ♥

indra-bus
0

# 119 Gösses vilken söt bild..

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Beatrice_Love_Kaniner
0

Namn: Gray

Ålder: 3år

Ras: dvärgvädur

Färg: Blå

Ska börja tävla ny rak lätt. Mycket fin personlighet och älskar att pussas! <3 Lånas även ut till avel! Köpt av min kompis som kel kanin men han är mycket mer än så

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

[_annaH]
0

Här är min vit blå ögde kille Myrans Elvis.

Världens underbaraste kille. Och i höst så ska vi på en hel del utställningar!

Jessicahagstrom94
1

Tror inte att jag har lagt upp något här på min.

Namn: Oliver
Född: 23 juni 2011
Färg: Japantecknad gul/svart fast dålig/inte godkänd för utställningar osv vilket vi sket fullständigt i.
Övrigt: En helt underbar liten kille, han ska vara med överallt och har nu blivit bästa kompis med katten som bor här, haha! Han älskar att busa och hatar att ha koppel.

Just nu är läget inte okej med honom, han kommer nog finnas hos oss max några veckor. Han har en återkommande varböld på nosen som aldrig försvinner och så misstänker veterinären att en tandrot är på väg genom tårkanalen, så ögat rinner ju en del också. vi kan inte fortsätta åka till veterinären och betala höga kostnader varje månad, det går ju bara inte. Plus att det gör ju ont för honom när man ska hålla på med knölen, som just nu är mer som ett sår som han ska ha salva i.

Vi får helt enkelt se hur länge det dröjer tills det blir lika illa igen, då finns inget att göra tyvärr. så jag har en massa kvalitétstid med honom nu för tiden.
Däremot så mår han utmärkt annars, skuttar runt och busar som vanligt och äter och dricker osv som han ska. känns surt om han ska behöva somna in och så är han så pigg och glad i övrigt.

tar en bild på han och katten, här hade han inte ens en början till en knöl vid nosen vad jag kan se.

[RC1393]
1

Namn: Hissjö's Snow Feelings

Kallas: Elsa

Ålder: 4månader

Kön: hona

e. Hissjö's Armageddon

u. Hissjö's Thunder Love

Elsa är en jättesnäll kelig och pigg tjej. Hon gillar att hoppa och har mycket fart över hindren, trots att hon inte hunnit hoppa så mycket i sitt liv.

elinyeaah
0

Alltså.. min kanin är både vädur och dvärgvädur.. får jag ändå vara med, haha? ;)

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

Evita88
1

Här kommer lilla PegasusGlad

Han lever ej längre, men han får ändå vara med.

Han är en havanna mantlad hane och hann bli 2år och 7månader. Han kunde hoppa hinder jätte bra! Han kunde hoppa ca 40-50 cm på höjden och ca 30-40cm på längden. Han bet mig alldrig, Men han HATADE min pappa. Har ingen aning om varför. Han var min lilla prins som man alltid kunde lita på!

Vila i frid! Från din bästa vän!

Nu har jag en annan liten galen krabat! Jum-Jum heter han. Nja, man kan inte direkt lita på den bus-ungen! Upp,ner hit och dit far han runt hela dagarna!Men lyfter man upp honom är han läskigt stilla. Igår trodde grannen att han var uppstoppad! Ett stort känne tecken är gräsgalen! Han är jätte busig, men han har så stora ögon så man kan inte bli arg på honom! Det är omöjligt! Just det! Färgen är chincilla. Love You!!!

jum-jum.jpg

eme
1

Det här är min kanin Miffy. Hon är tre år och jättesnäll. Men hon kan vara lite svår när man ska göra något med henne, t.ex. lyfta mm.

PS. Alla har jättefina kaniner!

kaninloggen.bloggplatsen.se

[RC1393]
0

#128 Vädur finns det ingen ras som heter 🙂 Vädur är ett samlingsnamn för fransk vädur, engelsk vädur, lilla tysk vädur, dvärgvädur och lejonhuvad dvärgvädur (reservation för att jag glömt någon)😉

fossingen
0

Här är dvv Yoshi, zobel blå som busar i soffan :P

fossingen
0

Här är dvv Bibbi som är blå och busar i soffan.

vevve89
1

Min Dvv hane heter Robin Hood, är född 29/10 - 2003, alltså ca 9 år och 6 månader. Han har bott hos mig sedan 29/1 2004. Han är madagaskarfärgad och har stamtavla men aldrig ställd.

Humöret är ibland som det är och det gör honom otroligt personlig. Är han sur så visar han det men är aldrig elak. Vi har alltid haft ett band som inte går att förklara riktigt då han inte är en kanin man sitter och kelar med eller bär runt på. Men vi förstår varandra.

2012 blev han väldigt sjuk. Då stod vi i valet och kvalet om vi skulle låta honom somna eller om vi skulle kämpa vidare efter några jobbiga månader med veterinärbesök och behandlingar. Vi valde till slut att operera bort ögat som var problemet och han klarade allt galant trots sin ålder. Under tiden han var sjuk tappade han mycket i vikt men har nu börjat gå upp igen! <3

StillaSinnet
2

Proximas Frode feltecknad Japansk blå/gul rexbärare 🙂

Vår första kanin och familjens familjemedlem nr 1

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Nouvel
2

Min lille grabb :) Vaksam vid balkongdörren - lyssnar på spännande ljud i natten. 10 veckor gammal.

Klara.b
0

*Strunt i detta*

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

ljungensjenka
0

Min lilla hårboll heter Ljungens Jenka och är gul/blå, japan & wienertecknad :) Har dock bara haft henne i 1 ½ vecka men förhoppningsvis får vi många år tillsammans <3 Hon har redan vsat intresse frö hoppning :D

julia_laban
0

Namn:Laban

Ålder: 2 år

Färg: brunspräcklig 

Allmänt: Han är en busig men ändå väldigt gosig kanin han kan hoppa upp i knät och lägga sig där och knuffa lite på en för att han vill bli kliad, han älskar när man kliar han på huvudet. Han är inget proffs på att hoppa för när han ska hoppa över hindrena så hoppar han bara på dem. Han är i heljet en jätte gosig kani n som älskar att var ute och hoppa på gården!!🙂

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.