Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettallmänt
Läst 7812 ggr
HonHonDenDära
0

köpa hö Göteborg

Var köper ni hö, ni som bor i Göteborg?? (om de finns några)

Jag vet att djur äffarer har, och gårdar, att köpa från en gård är bra mycket billigare, men jag saknar bil å körkort och har ingen som kan köra åt mig till någon bonde.

Jag skulle så gärna köpa ett lager med hö, men å slänga ut 70kr på knappt 2 balar känns ingen hit, blir liksom dyrt när man kan köpa de bra mkt billigare av en bonde…

Så ja vill bara ha svar från folk som bor i Göteborg, eller bara i lägenhet å inte där ni kan åka till nån bonde å köpa å de.

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

UlrikaD
0

Jag köper på Naturnära på Backaplan. Det är naturligtvis inte lika billigt som hos en bonde men det kostar 70kr för en stor säck med hö som kommer direkt från en bonde iallafall:)

Alltid fräscht och fint hö. Jag släpar mina säckar på buss och spårvagn.

HonHonDenDära
0

köper också hö där ifrån, men tycker att 70kr e för mkt för de ''lilla'' man får, men  betydligt billigare än någon annan äffar.

Kan någon Sajtvärd eller Medarbetare ta bort de andra inlägget? vet inte varför de blev dubbel post

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

UlrikaD
0

Ok, då är jag med. Det är det billigaste jag hittat som jag kan ta mig till med buss och spårvagn iallafall. Skulle aldrig falla mig in att köpa sämre, dyrare och mindre mängd hö i nån djuraffär.

Men hoppas du får nåt bättre svar:)

Vincent...
0

köper på en djuraffär.

Arken zoo på backaplan.

HAHAHAHAHAHA…..

Frosstis
2

Har du inte tittat på ex blocket? Och om du kan betala lite extra för hemkörning. Finns en i kungälv (tror jag det var?) och det kostar 3 kr/kg. Köp hem mycket å det räcker ett tag och kolla om de kan köra hem det. :)

HonHonDenDära
0

4 Backaplan köper ja inte hö, dels så är de ba mkt dyrare än natur nära som ligger 10-15 min gång väg från arken zoo, sen tycker ja inte deras hö är alltid bra.

Natur nära köper ja som sagt ifrån.

5 jo jag har kollat blocket, Finns olika bönder där, men har inte hört med dem efter som ja inte kunant ringa dem, vilket ja inte kan just nu heller…

Sen vill jag gärna se ''balarna'' så jag vet hur mkt jag kan köpa å de…

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

HonHonDenDära
0

7 den har ja redan kollat in, men som sagt, e spelar ju ingen roll när ja ändå inte kan ringa just nu.

Får kolla på sånt slutet av månaden.

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

UlrikaD
0

För att hämta sånt hö som utannonseras på blocket behöver man oftast bil. Det är inte särskilt ofta man hittar nån gård vid en spårvagnshållplats precis:)

HonHonDenDära
0

9 Nej de vet ja, vissa annonser står de att dem leverear, men då ska man köpa en viss mäng hö och det.

Därför jag frågr här, hur, var ni köper hö som bor i Göteborg.

Men funderar på ta kontakta ridskolan/hästgård, för de ligger ganska nära här ja bor som man lätt kan ta buss, men kan då inte ha med mig samma mängd.

Men får se hur jag gör.

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

Nouvel
0

Bump. 

Ser att tråden är ett år gammal, men är i samma sits. Student utan tillgång till bil. Var köper jag det bästa höet till kaninen? :) Är också skeptisk mot djuraffärer..

[Sara-]1
0

samma här! bor i lägenhet i göteborg student utan bil… :/

[Sara-]1
0

vart ligger den butiken naturnära? :) vad heter hållplatsen som är närmast?

Vincent...
2
Nouvel
0

Kollade karta på google maps, men hittade bara Blomsterlandet där Naturnära ska vara? Var ligger den i förhållande till det?

Vincent...
3

#15 mittemot… Ställ dig på Biltema parkering och titta rakt fram så ser du det, Naturnära ligger nära en Biltvätt :)

HAHAHAHAHAHA…..

Nouvel
0

Tack! Ska kolla i veckan :)  Har dom något mer kaninvänligt som du kan tipsa om? Har precis tingat en liten dvärgkille och förbereder lägenheten.

Vincent...
2

Olika kaninfoder ex. rabbit royal ( stavning?) och lite småsaker, Höhackar och höbollar, några selar, skyfflar, tror dem har torkad banan och morot, sen har dem också halm och spån :) Det är var jag tror dem har där, var ett bra tag sedan jag var där sist.

HAHAHAHAHAHA…..

Fridaaaa
0

Om du ska ha kaninsaker också, rekommenderar jag att beställa från zooplus.dk. Kanonbra sida! Bra utbud och bra priser 🙂

Vad är det för dvärgkille du ska ha?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Nouvel
1

#19 Oh! Tack :) Priserna där verkar bättre än zoosajten som jag hittade förut.

Det är en vit brunmantlad 25% Fransk Vädur, 75% Dvärgvädur. I helgen blev han 8 veckor. Jag har bara tingat än så länge, förbereder fortfarande hemma.  

Det var så himla sorgligt, jag hade tingat en renrasig frasse på 1 år som jag skulle åka upp och betala i lördags, men så kontaktade uppfödaren mig på fredagen och berättade att han dött :,( Blev så himla ledsen… men hade redan köpt tågbiljetter så vi åkte upp och tittade på ungarna, och då valde jag denna. 

Allt kändes perfekt med den andra, nu är jag snarare väldigt nervös…

Fridaaaa
0

#20 Ja zoosajten är dyra, inte så bra utbud osv, beställt där någon gång men aldrig mer.

Aha ok vad härligt. Se hur stor han blir, kan ju bli medelstor med, så ha gärna en bur som är godkänd för medelstora kaniner för säkerhets skull 🙂

Åh vad tråkigt 😕

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Nouvel
0

#21  Ah! Och jag som klurar på en bur därifrån, skrev inlägget:  http://kanin.ifokus.se/discussions/51d13a978e0e746f7d0009b9-utebur-manor  Du får gärna säga vad du tycker :) 

Och ja! Jag hoppas han blir stor ^^ Jag vill ju ha en lite större kille.

Nouvel
0

Jag var på Naturnära idag, dom hade slut på all hö :( Sa att det kunde dröja innan de fick in igen. De hade även slut på Toa-lätt, papperspellets. 

Gick till Arken Zoo idag på Nordstan, där hade de hö… men väldigt dyr. 20 liter för en 50-lapp och 110 liter för ca 150kr. 

Frågade i affären och killen sa att deras hö kom från en bonde i Skaraborg. Ingen leverantör alltså, utan direkt från bondgård. Det lät bra! :)

HonHonDenDära
0

Arken zoo är inte de bästa med utbudet spec inte Hö. Nu har ja dock köpt dyrt Hö men har lite bönder ja ska fråga bu efter flytten. (Flyttat för några månader sen) Men naturnära har å är de bästa när de gäller Hö då man fick mkt för pengarna.

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

Nemilla
0

Teddytassen ligger utanför Göteborg och de brukar ha bra hö. Jag har beställt från dem tidigare, svindyr frakt dock men smällar man får ta när man inte har bil och kan köpa billigare…

Nouvel
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har nu varit på Naturnära och köpt hö! :)  Man får dem i svarta sopsäckar, och eftersom jag inte har bil så fick jag ta det på bussen :S Skämdes jättemycket! Folk måste trott att det var pantburkar i den eller något x,D Men vad gör man inte gör sina kaniner.

Blev så himla fascinerad så jag ville visa en bild! Det gröna hö:et till höger är det jag köpte på Naturnära. Det gula till vänster kommer från Arken Zoo i Nordstan.

Nouvel
0

Dock var det ingen timotej i höet vad jag kan se. Men det kanske inte spelar någon roll? Har dock hört att "timotej-hö" ska vara bäst.

Nouvel
0

Lite fundersam nu.. det är väl inte Alfalfa-hö de säljer där? :S

Victorica
0

Det gröna höet ser mycket bättre ut tycker jag :) Har inga kaniner däremot, utan utfodrar häst. Vi gör hö här hemma, så jag har lärt mig att skilja bra och dåligt hö åt. I regel är grönt hö rikare på näringsämnen, och man känner det också på lukten. Men har ingen koll på annat än timoteij-hö som vi har hemma. Ingen aning om hur alalfa-hö ser ut 😕

Borde det inte gå att ringa och fråga? För de borde väl veta vilket hö de har?

Veronica

julia_laban
0

Jag vet att man kan köpa hö av vissa 4h gårdar men om det går på alla vet jag inte men när jag var på läger där för ett par år sedan så tyckte jag att höet såg fräscht och färskt ut.

I Göteborg finns det två gårdar som heter tollsered och kättilsröd