Hermelinuppfödare
Jag undrar om det är någon som föder upp hermeliner/vet någon som föder upp hermeliner i närheten av västmanlandslän/örebro län eller närliggande? 🙂 Jag har inte bestämt mig om jag ska skaffa hermelin igen, då jag haft kaniner innan, men har bestämt att det blir hermelin ifall jag ska skaffa kanin.
Men just nu letar jag bara uppfödare och ser om någon har en kanin som passar mig eller har någon planerad kull. 😃
Tack på förhand.
kolla uppfödarregistret på skaf's hemsida :)
#1 Tack det har jag redan gjort, men flera hermelinuppfödare i närheten av mig har inga hemsidor så jag kan gå in och titta, just därför jag frågade här ifall någon visste. 🙂
hej.
jag föder upp hermeliner. har hermelin tan bruna och tan svarta.
mina föräldrar har hermelin rödögda och viltgråa
vi har ingen hemsida
vi bor i linköping men transport brukar inte vara något problem
#3 Hej! :)
Jag har tagit kontakt med en hermelin uppfödare men har inte fått något svar än. Jag hör av mig till dig sen ifall jag inte får något svar. :) Dock är vit blåögda av mest intresse. 🙂
#4 bara att höra av dig
Jag vet inte hur nära du menar, men jag har fem hermelinungar på nästan två veckor. Mamman har anlag för vit-blåögd, då hennes syster är det och mamman själv är wienertecknad. Kan ju vara så att någon av ungarna är anlagsbärare. Troligtvis kommer jag bara att ha fyra ungar att sälja då en antagligen inte kommer att överleva eftersom den är ungefär hälften så stor som sina syskon
Vet ännu inte vad det är för kön på dem. Jag bor i Norrköping och det finns bilder på dessa länkar (även på en tidigare kull)
https://sites.google.com/site/tottehjartat/foelj-ungarnas-utveckling