Dräktig?
Hej, nu skulle det vara bra om jag kunde få lite hjälp!
Hon parades den 13 Juni, på en tväling av misstag.
Förra veckan så bet hon mig när jag skulle ge henne ny mat i skålen, nu så dricker hon oerhört mycket och äter.
Är nästan alltid hungirg.
På fredag har det gått 21 dagar sedan hon parades och hennes mage är lite spänd, plus att hennes bröst vårtor som jag tidigare inte kände har nu börjat komma fram, jag vill gräna veta gärna utan veterinär, så vill jag gärna ha lite tips så jag vet vad jag ska göra när och om ungarna kommer och om det händer något!
jag har haft kull förut och vet att jag inte får ta i ungarna bara ge mamman mat och vatten plus hö.
men är det något annat som jag bör tänka på? ska jag höja intaget med foder? eller ska jag bara fortsätta som vanligt?
/ Tack på förhand! / Med vänlig hälsning Rebecca.h
Det låter definitivt som hon är dräktig :) Man ska egentligen inte höja mängden pellets, men du kan ju se till så hon alltid har hö att äta (fast de ska de ju ändå).
Litar din hona på dig kan du ta i ungarna, exempelvis för att räkna dem, redan från första början. Men du vet bäst själv om din hona accepterar det eller ej. Jag rekommenderar att kolla till ungarna en gång per dag för att se så alla lever och har det bra - du behöver ju inte lyfta upp dem utan bara kolla i boet. :)
tack så mycket