Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikett: köp-sälj
Läst 465 ggr
amandaerslid
0

21/6 -13 (Köpes) dvärgvädurs hane

Söker en Dvärgvädurs hane. Snäll ska han vara och trevlig i temperamentet.

Söker dock bara bebis på 8 veckor. Den ska vara leveransklar i slutet av Augusti då jag vill ha en kanin unge i slutet av sommaren.

Jag erbjuder ett fint hem med mycket utevistelse och god mat.

Varje kväll får de bra pellets och sen har de fri tillgång till hö och vatten.

På sommaren,våren och hösten får de vara ute i hagarna dock aldrig på vintern mer en i boden. Vill inte själv vara ute när de är svin kallt och de gillas inte av kaninerna heller. Vill inte heller att de ska bli sjuka.

De får hellre mysa i sin varma bur då 😊

Den kommer få en stor och rymlig bur med ett hus och toa låda om den är 'rumsren' vill säga. Mycket gos är en del av vardagen hos mina kaniner och de djur jag skaffar brukar oftast stanna hela livet hos mig om det inte blir ändrade planer. Dock ifall det händer kontaktar jag uppfödaren och frågar först om hen vill ta tillbaka djuret eller om jag ska sälja den vidare. Dock skänker jag inga burar eller något ifall detta skulle ske.

kaninen ska vara handtam och snäll. Social och trevlig. Vill gärna åka och hälsa på den innan jag köper för att veta att den är som uppfödaren beskrivit.

Bilder kommer att skickas när den blir äldre så du som uppfödare ser hur den mår och hur den växer. Kommer också att meddela om djuret blir sjukt eller ifall den har avlidit.

Har du den kaninen jag söker? Skriv nedan eller i PM. Dock sköts all annan kontakt i PM.

Bor i Uppsala och vill att djuret ska bo så nära som möjligt!

Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning! 

http://rorodalens.weebly.com/Förlägen

.