Läst 45 ggr
2022-10-17 08:20
0
Är denna färgkombination godkänd för utställning?
Precis som rubriken lyder så undrar jag om denna lilla killes färg är godkänd om jag skulle vilja testa på att ställa ut? Han räknas som Japantecknad gu/ blå 😊.
Som ni märker så är jag helt ny inom detta så all hjälp uppskattas 😇

2022-10-17 08:46
0
Skulle inte tro det då jag har för mig att japantecknade kaniner ska ha skarpa ränder (som ett schackbräde) samt helst ett delat ansikte (detta fallet hälften blå, hälften gul i teckningen).
Här kan du iallafall läsa mer. https://kaninmagazinet.wixsite.com/kaninmagazinet/post/japantecknad
Japanteckning har fascinerat många inom kaninvärden, det krävs mycket arbete och tålamod för att få fram den perfekta teckningen – vilket inte är det lättaste. japan gul/svart
Foto: Martina Haijlen Japanteckning är tvåfärgad och förekommer i gul/svart, blå/gul, vit/brun, vit/blå, vit/svart.
Dessa 5 är dem godkända färgerna, sedan finns det en del som inte är godkända.Gul/brun, Gul/egern, vit/egern är några av dem, sedan finns det även olika zoblar/zobelsiameser/manteltecknade/brokade osv. Grundf
2022-10-17 09:59
0
#1: tack snälla för snabbt svar 😃. Lite som jag misstänkte men det gör absolut ingenting 🥰
2023-03-12 11:19
0
Jag vet inte vad som är officelt eller inte men jag ger 10/10 för sötshock!