Annons:
Etiketthälsa-beteende-och-sjukdomar
Läst 690 ggr
Hjuliakanin
2019-12-30 00:31

Hane juckar

Hej, jag har två dvärhermeliner, en hona 3,5 år som är kastrerad och en ca halv år hane som inte är kastrerad. De har gått med varandra i flera månader nu men detta har inte varit ett problem förens ca 2 veckor sedan. Hanen juckar väldigt mycket på honan och hon har nästan ingen päls kvar i nacken och hon blir stressad, så jag försökte sära på dom fast med endast ett kompostgaller imellan så att de kunde se varandra men då började de båda bita på gallret och ta sig till varandra. Så jag täckte så att de inte kunde se varandra men då blev de båda väldigt stressade. Någon som har någon idé om hur jag kan göra tills det att jag får hanen kastrerad? Är tacksam för alla svar😓

Annons:
Fridaaaa
2019-12-30 08:17
#1

kastrera han så fort som möjligt och ha dem isär till dess

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sp0ngeb0b
2020-01-02 18:32
#2

Hur stora/starka är de? När jag hade mina med galler emellan gillade de också att bita/lyfta på gallret så jag var orolig att de skulle smita in till varandra när jag inte var där och vaktade. Så jag tänkte att det var bra att tynga ner gallret med något. Jag hade begränsat med material att tillgå så jag tog stolar och satte stolsbenet på gallret, sedan la jag massa tunga saker på stolen så att de inte skulle kunna rubba gallret. Det funkade för mig tillfälligt i alla fall. 🙂 Sen finns ju även risken att de kan hoppa över gallret… Det vet jag inte vad man ska göra åt när det är såhär tillfälligt. Om de inte är så hoppiga av sig kanske man kan chansa på att de inte tar sig över.

Tildalaurell
2020-05-08 07:58
#3

Om de tar sig förbi kompost gallret så skulle jag rekommendera att ksk ha de i olika rum.

Upp till toppen
Annons: