Annons:
Etikettmat-utfodring
Läst 1053 ggr
The_Bunny_Lover
2019-08-24 17:38

Slösar hö

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår kanin har har en vana att dra ner hö i buren och sedan bara äta lite. Han har en stor hög med hö under höbehållaren som han sedan sitter på och bajsar samt kissar (han har inte blivit rumsren än). Han ätar ibland från högen men det är fortfarande en stor hög och sitter sedan och menar ”Hallå! Jag har ingen mat!” Medans han sitter på ett helt röse av hö. Det blir jobbigt att städa bajset och kisset när allt är blandat med et hötrassel och det är stort slöseri på hö.

Annons:
Namiko
2019-08-24 20:05
#1

Kaniner tycker om att gå på toa medan dom äter så ett tips för att lättare göra honom rumsren är att ha höhäcken ovanför toan. Kaniner föredrar också att äta från marken så man får tyvärr räkna med att det slösas en hel del hö av vissa kaniner. Min drar också ut höet ur sin höhäck trots att han har den i ansiktshöjd och inte ens behöver sträcka på sig för att nå.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mirriz
2019-11-08 17:24
#2

Kaninerna väljer de bästa stråna med högst fiber och näringsinnehåll för det mesta, det gör att många kaniner ratar en hel del "onödiga" strån. Ju bättre hö man har ju mer av höet äter de (förhoppningsvis) vissa kaniner är rätt så kräsna. Men detta sett att välja vad de ska äta gör att de får i sig det de behöver och håller magen frisk.

Tildalaurell
2020-05-08 08:00
#3

Jag skulle rekommendera att ha de lösa i ditt rum eller i hela huset. För ser på bilden att du har en bur och då blir de svårare rumsrena (detta har inget med hört att göra)

Upp till toppen
Annons: