Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 688 ggr
Klefborg
2019-08-19 23:09

Min fina tjej dog nyligen hemma

Min fina dvärgvädur blev 3år och 3mån. Hon visade inga tecken på sjukdom utan jag trodde hon var frisk och glad. Men en dag så hade hon inte ätit sin mat under natten och vi började undra om nåt var fel.. dagen efter tog vi henne till veterinären som klämde och kände och trodde det var magen som strulade… vi visste inte då att det förmodligen var något annat utan litade såklart på veterinären… hon fick sprutor med medicin och vi fick tarmstimulerande medicin med oss hem och critical care… dagen efter var hon lite sämre men vi stödmata henne och höll koll på avföring, dagen efter set lyckades vi till och med få henne att börja äta lite igen men hon var vi detta laget ganska matt och svag. Det var såååå hemskt att se henne och känna sig så maktlös. Gråter bara jag tänker på det! Vi ringde veterinären flera ggr under dagen och googlade om sjukdomar. Vi insåg försent att det borde ha gjorts en röntgen och ett blodprov för att se vad det var, veterinären hade sagt magen men ju mer vi googla så hade hon inte uppsvullen mage eller andra symtom som passade in på trumsjuka, hon hade inte låg temp utan feber.. men vid det här lagt var det försent att vända på sjukdomsförloppet och alla akutmottagningar hade fullt på kvällen så vi skulle åka upp på morgonen därpå men hon hann ta sitt sista andetag under natten. Jag skulle stödmata henne under natten men kände på mig att nåt var fel och såg henne då ligga utsträckt i buren död. Dom har dagarna dom jag fick ta hand om henne och se henne sakta men säkert försvinna från en glad kanin till en helt utmattad kanin är dom värsta dagarna i mitt liv. Hon var mitt allt - jag tänker på henne hela tiden och klandrar mig själv för att jag inte insåg vad som var fel. Jag har sån ångest och vill bara att hon ska finnas kvar. Saknar henne dygnet runt. Hur ska man kunna må bättre efter detta? Ältar hela förloppet i mitt huvud om och om igen och ser henne i lägenheten vart jag än går….. snälla nån skriv med mig om ni har liknande upplevelser för vet inte riktigt vad jag ska ta mig till……

Annons:
monstermash
2019-08-24 19:28
#1

Vill bara skicka en stor kram till dig! Det måste ha varit fruktansvärt att behöva bevittna ❤️

Upp till toppen
Annons: