Annons:
Etiketthälsa-beteende-och-sjukdomar
Läst 1187 ggr
Lilja159
4/12/18, 7:27 PM

Min kanin biter sin syster?

Jag har två dvärgvädurar. De är syskon från samma kull och 1 år gamla. Problemet är att den större av dem biter sin syster och rycker av päls. Är detta normalt? Ska jag försöka dressera bort det eller ha dem i olika burar? Tacksam för svar.

Annons:
Granja Del Toro
4/12/18, 7:48 PM
#1

Lägg dem i olika burar innan det blir ordentligt blodjute…Vissa kaniner vill inte ha selskap i buren..

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Fridaaaa
4/12/18, 8:55 PM
#2

Ibland kan kastrering hjälpa

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lilja159
4/13/18, 7:44 AM
#3

#2 Ska jag då kastrera båda eller bara hon som biter?

Fridaaaa
4/13/18, 8:23 AM
#4

#3 Hade kastrerat båda. Slipper du risk för livmodercancer, brunster mm :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

A&A
7/22/18, 11:08 PM
#5

Vi har just nu ett liknande problem. 2 honor som bott ihop i ett år (vi hämtade dem samtidigt) och varit supertajta har helt plötsligt börjat bråka. Den ena jagar och biter den andra. Vi har särat på dem nu i olika burar, men så vill vi inte ha det….. Kan de vara brunstiga och kivas om revir eller har hon fått värmeslag? Skulle vara intressant om någon annan har liknande erfarenhet och vad gjordes då. Det finns en kastrerad hanne med i bilden, men han sitter mest bredvid och fattar ingenting. Han funkar fortfarande bra ihop med honorna 😉.

Fridaaaa
7/23/18, 6:58 AM
#6

#5 värmeslag är det inte. Är de kastrerade? annars är det förmodligen hormoner

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
A&A
7/23/18, 8:19 AM
#7

Nej, honorna är inte kastrerade. Endast hannen. Kommer hormonerna "lägga sig" eller ska jag kasterera honan som bråkar eller båda honorna? Tacksam för era inlägg och er erfarenhet 😎⭐️

Fridaaaa
7/23/18, 9:48 AM
#8

#7 Bäst är båda. Dock ingen garanti att det fungerar ändå men värt att testa, många gånger fungerar det. Och så slipper de risken för livmodercancer bland annat :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: