Annons:
Etikettbur-och-skötsel
Läst 1432 ggr
Tusseen
3/17/18, 10:10 PM

För liten bur?

Hej! Har en liten Frans hemma som är en lejonhuvad dvärgvädur, 2,5 månader. Just nu bor han inne i en 120 bur, vilket han trivs väldigt bra i då han också får komma ut ca 3-4 timmar per dag. Då vi ibland åker till Halmstad under helgen så behöver vi ofta kaninvakt, vilket jag inte tycker är så bra då jag vill att nu i början att han kommer närmare oss och känner sig så trygg som möjligt istället för att byta ”ägare” ibland. Antagligen så skaffar vi en innebur till Halmstad (min mormor och morfar bor i lägenhet) men vill inte att den ska vara för dyr då vi redan köpt utebur till sommarn för 1400:- och en innebur för 700:- och sedan ska vi ha en ytterligare utebur till stugan för sommaren. Om vi då nu ska ha en till innebur för att han inte ska förflyttas mellan så många olika människor, så vill jag inte att det ska vara för dyrt. Men nackdelen är då att buren oftast inte är så stor, ca 400kr brukar en bur kosta som är 100 cm. Menar inte att detta är för dyrt, utan att burens storleken är väldigt liten. Självklart kommer han att få vara ute så mycket som möjligt eftersom vi är lediga, förutom på natten såklart. Vad tycker ni om en så liten bur? Eller har ni något tips på en billig, men stor bur? Sorry för kanske väldig lång ”insändare” eller vad det kallas ;)

Annons:
ivanhoe81
3/17/18, 10:25 PM
#1

Bara måtten är lagliga så går det annars finns det en 120bur på zooplus för 539kr fraktfritt (har själv köpt en bur från dem utan problem) http://m.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/kaninburar/burar_120_cm/333855

Tusseen
3/18/18, 8:11 AM
#2

Ska se om jag beställer den buren, tack för svar! :)

ivanhoe81
3/18/18, 10:03 AM
#3

Så lite så, tänkte att man kan ge tips till en 120 bur som han är van vid Tycker att de flesta 100cm burar bara har en höjd på 46cm och minsta mått för dvärgkanin är ju 100x50x50cm

Upp till toppen
Annons: