Annons:
Etiketthälsa-beteende-och-sjukdomar
Läst 648 ggr
penguini
2018-01-06 14:47

Teddypälsad kaninunge - behöver råd!

Hej på er!

Strax innan jul fick min dvv kille en liten kompis, dvärgteddyn Molly! Hon är en otroligt rar liten tjej, men väldigt ung (ca 11 veckor) och såklart försiktig nu i början. 

Det enda konkreta problemet jag stött på gäller hennes päls.

Hon verkar bekväm i miljön men fortfarande osäker runt mig, vilket såklart är förståeligt. Jag bygger gärna upp hennes förtroende i hennes egen takt, men det blir problematiskt med hennes päls. Det fastnar smuts och bajs i den men när jag försöker ta bort det blir hon rädd och skygg. Jag får dåligt samvete när jag ’tvingar’ mig på henne för vill inte alls att hon ska koppla mig till något obehagligt. Min fråga är vad som liksom är viktigast, att jag får bort smuts och tovor från hennes päls, eller att jag ger henne utrymme och undviker stressmoment nu i början?

Min dvv var äldre när han kom så är fortfarande ny på kaninunge-fronten. Alla råd angående första tiden med en liten teddy är välkomna! <3

Annons:
tixEntry
2018-02-02 15:43
#1

Skulle du kanske kunna ge henne något gott att äta medan du plockar i hennes päls? Då blir hon lite distraherad och får dessutom en belöning om hon inte drar sig undan.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Upp till toppen
Annons: