Annons:
Etikettallmänt
Läst 811 ggr
Tusseen
1/1/18, 11:51 AM

Vad är skillnaden?

Hej! Jag har undrat detta SÅ länge, men har aldrig tänkt på att jag kan ställa frågan här på iFokus xD Min fråga är iaf: vad är skillnaden mellan dvärgvädur och dvärgteddy i storleken? Jag söker efter en liten kanin, och dvärgvädurar blir väl rätt så stora som vuxna? Är det samma med dvärgteddy? Baiiiiii tacksam för svaar!!

Annons:
Arcade-Foodie
1/5/18, 7:03 PM
#1

Det är väldigt olicka hänger på hur stor föräldrarna är och om de får en dvärgen eller inte. Storlek mässigt så varierar det inte så mycket mellan en dvärgvädur och teddyvädur enligt mig. Det är bara pälsen som är annorlunda. Så bättre kolla hur stora föräldrarna är och hur mycket de väger istället :3 vissa är mer maffiga än andra.

penguini
1/6/18, 2:55 PM
#2

Dvärgteddy och teddyvädur är inte samma. Min erfarenhet är att dvärgteddyn är minst, väger strax över kilot medan dvärgvädur runt 1,7, och lika så teddyväduren. Dock får du räkna med mycket pälsvård på båda teddyraserna, så vill du ha en mer lättskött kanin så är dvv rätt val! Dom är fortfarande små och söta, ett halvt kilo gör ingen större skillnad. :)

Arcade-Foodie
1/6/18, 4:21 PM
#3

Ops läste fel, trodde det stod teddyvädur och inte dvärgteddy xD

penguini
1/7/18, 1:16 PM
#4

#3 haha gjort samma massor av gånger, man läser snabbt och ser bara halva ordet x)

Upp till toppen
Annons: