Annons:
Etikettallmänt
Läst 1531 ggr
💕alizzen💕
2017-10-01 12:04

Övertala föräldrarna?

Hej! Jag är 10 år och vill verkligen ha en kanin, men min mamma och pappa säger nej varje gång jag frågar. Jag har kommit med alla möjliga förslag men dom har fortfarande inte gått med på det. Vi har lånat kaniner rätt så många gånger, men då gick det inte då bra kan man ju säga. Jag tror också det kan vara därför dom inte längre vill skaffa kanin. Hur har ni gjort för att få en kanin? Varje gång jag tänker på att jag "aldrig kommer få en kanin" så blir jag jätte ledsen. Hur ska jag göra för att få mina föräldrar att bli mer intresserade?

Annons:
Fridaaaa
2017-10-01 12:09
#1

Dem har huvudansvaret. Så lyssna på mina föräldrar, oavsett hur tråkigt det än låter. En dag kanske de ändrar sig :) 

Varför gick det inte bra när ni lånade kaniner?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aleya
2017-10-01 12:14
#2

Lyssna på dina föräldrar. Du är bara tio och är inte den som kommer ha ansvaret för djuret. Utan dom, dom ska betala för veterinär och annat också. Så att tjata lär inte hjälpa.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
2017-10-01 12:45
#3

Vad gick fel när ni lånade?

ebba_zigge
2017-10-01 13:09
#4

Jag fick min kanin för fyra år sedan och då var jag 14 år. Innan dess sa mamma att vi inte skulle ha några djur. Jag bor på landet på en som förr var en gård m. djur. 

Så jag hade accepterat att jag aldrig kommer få ha ett djur när jag bor hemma. Jag tjatade innan mycket om en hund, men förstod samtidigt att det var nog för mycket ansvar. Då kom jag på att en kanin är bra! Dom är lättare att ta hand om och lättare för någon annan att sköta om man ska bort. 

Till min fördel (i detta fall, bara i detta fall!) har jag diabetes och har haft det sen 9års ålder. Jag har alltid skött mig så bra jag kan och tagit ansvar för sjukdomen. SÅ! När jag tog fram en hemsida med små gulliga kaninungar och visade var de fanns, uppfödaren osv. (jag läste alltså på mycket innan) så sa mamma att "Du ska få en kanin, eftersom du är så duktig med din diabetes". 

Bästa dagen i mitt liv haha. Jag tror helt enkelt du får vänta några år…kanske till tonåren..så att du kan visa att du fortfarande är intresserad då. En kanin kan ju faktiskt leva i 10 år, vad gör du om tio år? Vill du fortfarande ha en kanin då?

💕alizzen💕
2017-10-01 13:11
#5

De bajsade och kissade överallt😬🙁

Fridaaaa
2017-10-01 13:14
#6

#5 Fast det måste man räkna med när man har kanin. Vissa blir rumsrena andra inte. Låter inte som ni är redo för kanin, vänta några år till.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Honestyisdead
2017-10-01 13:17
#7

#5 Om det var det som gjorde att dom inte vill ha kanin får du acceptera det. Du kan inte övertala dom.

💕alizzen💕
2017-10-01 17:41
#8

Självklart tänker jag mig en utekanim, eftersom att det inte gick så bra sist vi lånade.

Fridaaaa
2017-10-01 17:43
#9

#8 Även dem kan kissa och bajsa överallt i buren

Men som sagt: Dina föräldrar som har ansvaret, står för kostnader så du får acceptera ett nej

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: